ساعاتی پیش وزیران امور خارجه کشور های عضو اتحادیه اروپا در چارچوب جلسه‌ای که در لوگزامبورگ برگزار شد، تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه ایران تصویب کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های بیشتر آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل در پایان نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تحریم‌های وضع شده علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری اشاره کرد و خواستار توقف آنچه خشونت در ایران، آزادی بازداشت شدگان، برقراری اینترنت و جاری شدن اطلاعات نامید شد.

وی مدعی شد: این تحریم‌ها برای ایران مهم است و به شما اطمینان می‌دهم که آن را دوست ندارند. بورل به پیامدهای ادعایی سیاسی تحریم‌ها اشاره کرد و گفت دولت ایران پیام اقدام اروپا را دریافت خواهد کرد.

این مقام اروپایی با بیان این ادعا که تحریم‌های وضع شده یک شبه وضعیت زندگی مردم ایران را تغییر نخواهد داد، آن را بخشی از روند سیاسی دانست که در این مقطع متوقف نخواهد شد.

ساعاتی پیش وزیران امور خارجه کشور های عضو اتحادیه اروپا در چارچوب جلسه‌ای که در لوگزامبورگ برگزار شد، تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه ایران تصویب کردند.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، یازده شخصیت و چهار نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی ایران و شماری از مدیران آن در فهرست تحریم ها قرار دارند. نام «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات نیز به دلیل آنچه مسئولیت وی در قطع اینترنت خوانده می‌شود، در تحریم‌ها افزوده شده است.

بر این اساس، دارایی افراد و نهادهای تحریم‌شده مسدود و از سفر به قلمرو اتحادیه اروپا منع شده‌اند. علاوه بر این، شهروندان و شرکت های اتحادیه اروپا از در دسترس قرار دادن وجوه مالی در اختیار آن‌ها منع شده اند.

تحریم‌های وضع شده همچنین شامل ممنوعیت صادرات تجهیزاتی می‌شود که ادعا شده ممکن است برای سرکوب داخلی و نظارت بر مخابرات استفاده شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا