یزدفردا: نرخ امید به زندگی در برخی کشورها پس از کاهش شدید آمارها در سال ۲۰۲۰ بهبود پیدا کرده اما ایالات متحده و چند کشور دیگر شاهد افت بیشتر نرخ امید به زندگی هستند.

به گزارش یزدفردا: گروهی از محققان انگلیسی در مطالعه‌ای اظهار داشتند: نرخ امید به زندگی در برخی کشورها پس از کاهش شدید آمارها در سال ۲۰۲۰ بهبود پیدا کرده اما ایالات متحده و چند کشور دیگر شاهد افت بیشتر نرخ امید به زندگی هستند.

همه گیری کووید-۱۹ باعث افزایش بی سابقه میزان مرگ و میر در سراسر جهان شده که کاهش نرخ امید به زندگی را به همراه داشته است.

محققان دانشگاه آکسفورد اظهار داشتند: در تحقیقات سال گذشته، متوجه شدیم که سال ۲۰۲۰ نرخ امید به زندگی کاهش چشمگیری داشته که این رقم در ایالات متحده بیش از دو سال و در انگلیس و ولز یک سال بوده است.

 

به گفته محققان انگلیسی، اکنون نتایج مطالعه جدید حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۱ میزان امید به زندگی در اکثر کشورهای غرب اروپا تا حدودی افزایش یافته در حالیکه در شرق اروپا و ایالات متحده شاهد افت بیشتر نرخ امید به زندگی بوده‌ایم.

در این بررسی داده‌های مربوط به ۲۹ کشور که بیشتر اروپایی بودند در کنار شیلی و ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفت. محققان دریافتند که تفاوت بین کشورها در تاثیر همه‌گیری بر مرگ و میر در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بسیار بیشتر است. میزان امید به زندگی تقریبا در همه کشورهایی که در سال ۲۰۲۰ مورد مطالعه قرار گرفتند به استثنای دانمارک و نروژ کاهشی بوده است.

به گزارش نشریه کانورسیشن، به گفته محققان این درحالیست که در سال ۲۰۲۱، میزان امید به زندگی در برخی از کشورها نسبت به سال ۲۰۲۰ بهبود پیدا کرد اما در برخی دیگر وضعیت حتی بدتر شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا