یزدفردا: در این جشنواره ۱۲ غرفه در رشته‌های مختلف ورزشی با هدف استعدادیابی برای معلولین و جانبازان و ورود آن‌ها به بخش‌های تخصصی این رشته‌ها برگزار شد.

به گزارش یزدفردامدیرکل اداره بهزیستی استان یزد گفت: یکی از اهداف سازمان بهزیستی توانمندسازی معلولین است که جشنواره‌های ورزشی برای معلولین در همین زمینه برگزار می‌شود.

ابهت افزود: این ورزش‌ها برای توانمندسازی آن‌ها است و نگاه ما این است با برگزاری این جشنواره‌ها، ۲۹ هزار و ۹۰۰ معلولی که در سطح استان داریم، بتوانند با روحیه و امید بیشتر در کنار مردم در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند.

وی گفت: پنج نفر از معلولین شهرستان، در ورزش‌های پارالمپیک مدال آور بودند.

 رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان بافق نیز در این جشنواره گفت: به مناسب روز تربیت بدنی و هفته پارالمپیک، این استعدادیابی برای معلولین و جانبازان برگزار شد. 

حیدری پور افزود: در این جشنواره غرفه‌هایی در رشته‌های مختلف ایجاد کردیم که معلولین و جانبازان از نزدیک با رشته‌های مختلف ورزشی آشنا شوند و بتوانند با محک زدن استعداد و علاقه خود، در آینده به یکی از این رشته‌ها ورود پیدا کنند. 

وی بیان کرد: این جشنواره‌ها و ورود این افراد به حیطه‌های ورزشی باعث ارتقای سطح سلامت و نشاط آن‌ها می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان بافق نیز گفت: ۱۰ هیئت از هیئت‌های ورزشی شهرستان با هیئت جانبازان و معلولین همکاری کردند و ورزش‌های هندبال، تیراندازی با کمان، شطرنج، تنیس روی میز و... در غرفه‌هایی برای معلولین و جانبازان ارائه و نمایش داده شد.

توکلی افزود: از جمعیت معلولین و جانبازان سطح شهرستان، نزدیک به ۱۰۰ نفر ورزشکار داشتیم که با برگزاری این جشنواره ۳۰۰ نفر دیگر برای رشته‌های ورزشی مختلف، متقاضی شدند.

این جشنواره به همت مجموعه بهزیستی استان، هیئت ورزش‌های همگانی، هیئت‌های سطح شهرستان و باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق برگزار شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا