وزیر امور خارجه روسیه گفت: فرایند شکل‌گیری جهان چندقطبی در حال گسترش است و قدرت‌های اقتصادی و سیاسی جدیدی به وجود آمده است.

به گزارش یزدفردا به نقل از تاس، سرگئی لاوروفع وزیر امور خارجه روسیه در مراسم پذیرش فارغ‌‌التحصیلان در این وزراتخانه گفت: بدون هیچ اغراقی، در دوره مهم و طولانی مدت از تاریخ هستیم.

ژلاوروف بیان اینکه درحال فاصله گرفتن از "غرب وحشی" و بی‌قائده هستیم، خاطرنشان کرد: فرایند شکل‌گیری جهان چندقطبی در حال گسترش است و قدرت‌های اقتصادی و سیاسی جدیدی به وجود آمده است.

به گفته این دیپلمات ارشد روسیه این قدرت‌های غیرغربی جدید، آسیا و به طور کلی اوراسیا و آفریقا هستند که با حجم عظیمی از منابع طبیعی هنوز توسعه نیافته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای آمریکای لاتین نیز نه تنها به دنبال حفظ روابط با مسکو، بلکه علاقه‌مند به تعمیق آن‌ها هستند افزود: اگر یک بررسی درباره تعداد کشورهایی که درحال توسعه همکاری‌های مشترک با روسیه هستند صورت گیرد، نتیجه آن نشان خواهد داد که مفهومی به عنوان انزوای روسیه وجود ندارد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین و روسیه، غربی‌ها بارها مدعی شده‌اند که تحریم‌ها و سیاست‌های غرب علیه مسکو، باعث انزوای روسیه در جامعه بین‌الملل شده است.

 

منبع: ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا