نماینده مردم تهران در مجلس ضمن مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار گفت: نگران حاکم شدن لابی‌گری در وزارت کار هستیم؛ اقتصاد مسئله امروز کشور است و دولت باید رویکردهای تحولی را دنبال کند و تحقق این موضوع نیازمند افراد صاحب تخصص، تشخیص و تغییر رویکردها است.

یزدفردا :نماینده مردم تهران در مجلس ضمن مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار گفت: نگران حاکم شدن لابی‌گری در وزارت کار هستیم؛ اقتصاد مسئله امروز کشور است و دولت باید رویکردهای تحولی را دنبال کند و تحقق این موضوع نیازمند افراد صاحب تخصص، تشخیص و تغییر رویکردها است.
به گزارش یزدفردا به نقل از خانه ملت، روح اله ایزدخواه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: علت اول مخالفتم مسئله جوانگرایی است، در این رابطه رهبر انقلاب چند سال قبل در پاسخ به انبوه اعتراضات و مطالبات جوانان در دولت سابق فرمودند به دنبال جوان انقلابی بروید البته این دولت انقلابی است، اما آیا جوان است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: متوسط سن دولت قبل 67 سال بود و در دولت فعلی چند وزیر زیر 45 سال سن دارند، چرا به جوانانی که تحصیلات عالیه و سابقه اجرایی دارند و همچنین به انبوه چالش‌ها مسلط هستند و شبکه پژوهشگران و نخبه در کنار خود داشته و همچنین دسترسی به منابع علمی روز دنیا و تجارب کشورهای دارند میدان داده نمی‌شود. البته رئیس جمهور قائل به حضور جوانان است و این موضوع را ثابت کرده اما با راهبرد رهبری فاصله داریم.

وی ادامه داد: کشور در گام دوم انقلاب نیاز به تغییر اساسی رویکردها دارد و اگر قرار نیست رویکردی تغییر کند و تحول اساسی در برنامه‌ها ایجاد شود و با همان سیاست‌ها پیش برویم نباید انتظار داشت مشکلات حل شود.

ایزدخواه یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه‌ای گسترده است و همچنین مسئله تعاون بعد از ادغام به حاشیه رفت در حالی که روح اقتصاد مقاومتی است اما متأسفانه دولت و مجلس به آن نمی‌پردازند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: 30 درصد منابع در خصوصی‌سازی باید به دست تعاونی‌ها برسد، آیا رسیده است، مرتضوی چه رویکرد متفاوتی نسبت به مسئله تعاون دارد تا باعث ایجاد تحول در وزارتخانه شود. در آینده نزدیک باید نصف بودجه را به صندوق‌های بازنشستگی بدهیم و در این رابطه نیاز به یک متفکر داریم تا بتواند چالش‌ها را حل کند، همچنین مسئله قانون کار و کارگری هم نیاز به شجاعت و تشخیص دارد و باید کسی وارد این حوزه شود که سال‌ها کار کرده باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از حدود 200 ماده قانون کار، 70 ماده مغایر شرع شناخته شده اما متأسفانه هیچ اقدامی برای رفع این مشکل انجام نشده است. همچنین می طلبد مرتضوی در حوزه عملکرد سفرهای استانی توضیحاتی را ارائه کند. البته بحث تعامل با نمایندگان به ویژه در این سفرها هم مهم است.

وی یادآور شد: با کسانی که با مرتضوی کار کردند صحبت کردم و نگران این هستم که ایشان اهل لابی و رفیق‌بازی باشد و در این حوزه سنگین لابی‌گری حاکم باشد و وزارتخانه به حاشیه برود.

ایزدخواه تصریح کرد: اقتصاد مسئله امروز کشور است و دولت باید رویکردهای تحولی را دنبال کند و تحقق این موضوع نیازمند افراد صاحب تخصص، تشخیص و تغییر رویکردها است، در حال حاضر در حوزه اقتصاد شاهد تفاوت‌های رویکردی هستیم و در این رابطه می‌طلبد تیم اقتصادی دولت ضمن تغییر رویکردها بتوانند با هم کار کنند؛ مرتضوی می‌خواهد در مسئله اشتغال چه اقداماتی را انجام دهد، امیدواریم ایشان متعهد به این تغییرات باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا