در بررسى رسانه های عرب زبان امروز، الخلیج اونلاین، در گزارشی چاوش اوغلو خطاب به امریکا به سخنان پرداخته است.

چاوش اوغلو خطاب به امریکا: اگر دنبال کاهش قیمت نفت هستید تحریم‌های ایران را بردارید

یزدفردا"در بررسى رسانه های عرب زبان امروز، الخلیج اونلاین، در گزارشی چاوش اوغلو خطاب به امریکا به سخنان پرداخته است. 

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الخلیج اونلاین، روسیا الیوم ،الجزیره و خبرگزاری رسمی عراق"واع".

در این میان الخلیج اونلاین،در گزارشی چاوش اوغلو خطاب به امریکا به سخنان پرداخته است.

 

 

الخلیج اونلاین:

چاوش اوغلو خطاب به امریکا: اگر دنبال کاهش قیمت نفت هستید تحریم‌های ایران را بردارید

مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت که ترکیه نمی تواند تهدیدهای امریکا علیه عربستان در پی تصیم کاهش تولید نفت توسط سازماناوپک پلاس را بپذیرد.

 

 وی گفت: شاهد تهدیدهایی از سوی امریکا علیه عربستان در پی تصمیم کاهش تولید نفت هستیم که تهدیدی غیرقابل قبول است.

 

چاوش اوغلو افزود: این زورگویی علیه عربستان درست نیست.

 

وزیر خارجه ترکیه گفت مشکل قیمت نفت را نمی توان از طریق تهدید یک کشور (عربستان) حل کرد، اگر به دنبال کاهش قیمت نفت هستید، تحریمهای ایران را بردارید.

 

پیش از این نیز کشورها و سازمان های بین المللی و عربی از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت و موضع عربستان حمایت کرده بودند.

 

روسیا الیوم:

ارتش لبنان از مهاجرت غیرقانونی شماری از شهروندان سوری و عراقی جلوگیری کرد

ارتش لبنان، عملیات قاچاق انسان از طریق دریا را ناکام گذاشت و شماری از کسانی که قصد مهاجرت غیرقانونی را داشتند بازداشت کرد.

 

ارتش لبنان در توئیتی اعلام کرد که عملیات قاچاق انسان از طریق دریا در ساحل روستای شکا را ناکام گذاشته و 55 لبنانی، سوری و عراقی رابازداشت کرده است.

 

ارتش لبنان نوشت که گشتی از اداره اطلاعات نیز، صاحب قایق و شهروندانی که در این عملیات دست داشتند را بازداشت کرد.

 

در ماه گذشته نیز ارتش لبنان یک قایق حامل 55 نفر که قصد مهاجرت غیرقانونی داشتند را در سواحل شمال لبنان توقیف کرده بود.

 

واژگونی قایق مهاجران در شمال لبنان همواره حادثه آفرین است؛ در نیمه سال جاری در طرابلس واژگونی یک قایق 7 کشته برجا گذاشته بود.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

 مصوبات جلسه سران چارچوب هماهنگی برای کمک به تسهیل تشکیل کابینه جدید عراق

 چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه در برخی مسائل مربوط به انتخاب وزرای کابینه به نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت آزادی عمل داد.

 

 چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روز (پنج‌شنبه) نشست دوره‌ای سران چارچوب هماهنگی برایبررسی تشکیل دولت و رفع موانع در برابر نخست‌وزیر برای تکمیل کابینه برگزار شد.

 

بر اساس این بیانیه در این جلسه تصویب شد که «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه در انتخاب وزرایی که به چارچوبهماهنگی مربوط می‌شوند بعد از دریافت لیست دقیق تعداد نمایندگان هر نیروی سیاسی عضو چارچوب هماهنگی و دریافت نامزدهای آنها برایوزارتخانه‌ها، بر اساس معیارهای خود نامزد نهایی را انتخاب کند.

 

این بیانیه افزوده که چارچوب هماهنگی به السودانی در انتخاب یک وزیر از میان چند نامزد یا تقاضای تغییر نامزدها آزادی عمل داده است.

 

الجزیره: وزیر انرژی عربستان:

 40 سال زمان را برای توسعه صنایع از دست دادیم

وزیر انرژی عربستان گفت که حسرت بزرگی است که 40 سال زمان را از دست دادیم و می‌توانستیم اکنون به لحاظ صنعتی کشوری مانند چینیا هند باشیم.

 

«عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان، در سخنانی در کنفرانس «میهن صنعتی» بر اهمیت همکاری همه بخش‌ها و وزارتخانه‌ها برایتوسعه بخش صنعتی عربستان تأکید کرد.

 

او گفت: «40 سال را از دست دادیم، می‌توانستیم در این 40 سال به کشوری مانند هند و چین در عرصه صنعتی تبدیل شویم، اکنون تصمیمگرفته‌ایم که دیگر زمان را از دست ندهیم و راهبرد ملی صنایع برنامه‌ای مهم در این عرصه است».

 

وزیر انرژی عربستان افزود که این کشور سالانه 38 میلیون تُن مواد پتروشیمی تولید می‌کند اما فقط از 6 میلیون تُن صنایع تحویلی بهره‌برداریمی‌کند.

 

 
 
 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا