معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان یزد گفت: هفته پژوهش ظرفیت مناسبی برای معرفی فعالیت های پژوهشی نخبگان در حوزه های مختلف است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نخستین نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان یزد به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان مرتبط برگزار شد.
« محمد علی شاه حسینی » در این جلسه برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در سطح استان را بسیار مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: حضور جوانان نخبه در این نمایشگاه ها و ارائه دستاوردهای پژوهشی می تواند نقطه عطفی برای بهره مندی سرمایه گذاران و صاحبان صنایع از ظرفیت های پژوهشگران در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی باشد.
معاون استاندار یزد خواستار فراهم نمودن زمینه های لازم برای برگزاری با کیفیت این نمایشگاه در استان یزد شد و تصریح کرد: حضور فعالانه نخبگان و پژوهشگران برتر استان در این نمایشگاه می تواند گامی تأثیرگذار در جهت تحقق شعال سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظله العالی ) به عنوان « سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین » نامگذاری شده است، باشد.
شاه حسینی در پایان با اشاره به تأکیدات مدیریت ارشد استان مبنی بر توجه ویژه به موضوع کیفی سازی نمایشگاه هفته پژوهش در استان تصریح کرد: تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف نمایشگاه در سالهای قبل باید مورد بررسی مدیران ذیربط قرار گیرد تا نمایشگاهی در خور شأن استان به عنوان یکی از مهمترین قطب های حوزه پژوهشی و فناوری برگزار شود.
اجرای مراسم زنگ پژوهش در مدارس، برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان و جشنواره دانش آموزی، برگزاری نشست های تخصصی، تورهای پژوهشی و تلاش برای تقویت ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری از جمله مهمترین برنامه های است که در کنار برگزاری نمایشگاه دستاوردها و رونمایی از دستاوردهای جدید، در هفته پژوهش در استان یزد برگزار می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا