مدیر جهاد کشاورزی بهاباد از برگزاری پنجمین جشنواره استانی زعفران در بهاباد خبر داد و گفت‌: این جشنواره نوزدهم آبانماه در بهاباد برگزار می‌شود.

علی اکبر رحمتیان درگفت و گو با خبرنگار یزدفردا دربهاباد اظهارداشت : شهرستان بهاباد یکی از قطب‌های فعال تولید زعفران در استان با سطح زیر کشتی معادل 350هکتار است.

وی افزود: چهارمین جشنواره زعفران در افزایش کمی و کیفی این محصول کم آب‌خواه و سودآور، بر گزار شد و اثرات مثبتی نیز در این منطقه به همراه داشته و امید است پنجمین جشنواره طلای سرخ با اهدافی که دارد برگزار ‌شود.

رحمتیان تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان قطب فعال استان درزمینه تولید زعفران استان یزد و کشور است امیدواریم واحدهای فرآوری و صنایع تکمیلی این محصول نیز در راستای بهره‌بری این محصول سودآور در این منطقه ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد برگزاری غرفه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط و تور برداشت زعفران را از دیگر برنامه‌های این جشنواره دانست.

وی با بیان اینکه  کاشت این محصول در بهاباد در دو نوبت انجام می‌شود و هر سال حدود 5 هکتار به سطح زیر کشت آن افزوده می‌شود افزود: شهرستان بهاباد با 350 هکتار سطح زیر کشت بزرگترین تولید کننده زعفران در استان یزد است.

وی ادامه داد: پنجمین جشنواره زعفران طلای سرخ در روز  پنج شنبه نوزدهم آبانماه با حضور مسئولان استانی و کشوری به میزبانی شهرستان بهاباد برگزار شود.

انتهای پیام/  

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا