یزدفردا: عوامل برگزاری نخستین جشنواره طنز عدلیه «دادخند» در سی و نهمین محفل طنز «قندشکن» که با موضوع «نعمت امنیت» برگزار شد، در حضور دادستان یزد تجلیل شدند.

به گزارش یزدفردا: سی و نهمین محفل طنز «قندشکن» با موضوع «نعمت امنیت» (امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی) با ارائه آثار ۱۴ شاعر طنزپرداز در موضوعات امنیت، حجاب، آسیب‌های اجتماعی و موضوع آزاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد، حسن حاتمی‌بهابادی، محمدجواد حلوایی، علی محمد شهیدی‌فر، علی رمضانی، محمدحسن نجفی، علی برزگری خانقاه، محمد عظیمی، سیدمهدی واحدی اردکانی، صادق بهجت، غلامرضا پهلوان‌نژاد، محمود کیان آرا، علی جلیلی و محمد مهدی شفیعی در این برنامه به شعرخوانی پرداختند.

در پایان با حضور دادستان یزد از عوامل و دست اندرکاران نخستین جشنواره طنز عدلیه «دادخند» تجلیل شد.

اولین جشنواره طنز «دادخند» با هدف رشد و شکوفایی استعدادهای ادبی طنز و خلق آثار ادبی مانا و اثرگذار با موضوع عدلیه در دو بخش «جرائم و آسیب‌های اولویت‌دار» و «دستگاه قضایی»، تابستان امسال با همکاری دادگستری کل استان یزد، حوزه هنری یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

محفل طنز «قندشکن» از دهه فجر ۱۳۹۵ با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم، پرورش خلاقیت‌های ادبی، حمایت از استعدادهای بومی برای تولید طنز فاخر، ایجاد فضای شاد، بانشاط و امیدبخش در جامعه و همچنین تقویت و ارتقاء دانش طنزپردازان جوان و خلاق در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرده و امروز یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌آید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا