یزدفردا: استاندار یزد با اشاره به آمار فوتی های حوادث رانندگی طی شش ماهه نخست سال جاری، گفت: فوت حتی یک نفر در سانحه های رانندگی زیاد و دردناک است و ضمن داغدار کردن چندین خانواده، خانواده فرد را درگیر مسائل و مشکلات متعدد دیگری می کند.

به گزارش یزدفردا: نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات استان یزد به ریاست استاندار و به منظور تجزیه و تحلیل عوامل موثر در وقوع تصادفات رانندگی استان در سال ۱۴۰۱ و نیز ارائه راهکارها و برنامه های مناسب در جهت کاهش تصادفات در بخش های برونشهری و درونشهری برگزار شد.

دکتر مهران فاطمی در این نشست با اشاره به آمار ارائه شده مبنی بر فوت 186 نفر در حوادث رانندگی طی شش ماهه نخست سال جاری، گفت: فوت حتی یک نفر در سانحه های رانندگی زیاد و دردناک است و ضمن داغدار کردن چندین خانواده، خانواده فرد را درگیر مسائل و مشکلات متعدد دیگری می کند.

وی با بیان اینکه شب بیداری برای برنامه ریزی منسجم و عملیاتی برای کاهش حداقلی تصادفات رواست، اظهارداشت: هر گونه حسن مدیریت و پیگیری که منجر به نجات جان انسان ها و جلوگیری از بروز تصادفات شود مشمول آیه «مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا: هر کس نفسی از مرگ نجات دهد مثل آن است که همه مردم را زندگی بخشیده است» می شود.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت انجام اقدامات اساسی در حوزه فرهنگ ترافیک و رانندگی، خاطرنشان کرد: راهبردی ترین اقدام در حوزه کاهش تصادفات اقدامات فرهنگی است لذا باید با محوریت معاونت اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی و مشارکت دستگاه ها، بسته فرهنگی و آموزشی اثربخشی در این مقوله تدوین شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم تهیه بانک جامع آماری در مباحث مربوط به تصادفات درون شهری و برونشهری پرداخت و افزود: این اطلاعات مبنای تحلیل درست و دقیق مسائل و مشکلات این حوزه و اخذ تصمیمات لازم برای کاهش حداقلی تصادفات و فوتی های ناشی از آن خواهد بود.

دکتر فاطمی اظهارداشت: طرح اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های استان به ویژه در محورهای فرعی و روستایی تهیه شود تا از این طریق بخشی از مسائل مربوط به حوادث جاده ای مرتفع گردد.

استاندار یزد همچنین با بیان اینکه حضور فیزیکی پلیس در جاده ها؛ به ویژه محورهای سانحه خیز باید پر رنگ و محسوس باشد، اظهارداشت: در این زمینه از توان نیروهای مردمی نیز استفاده شود.

دکتر فاطمی در پایان بر برگزاری نشست های شورای راهبردی کاهش تصادف شهرستان ها و استان به صورت مستمر و طبق زمانبندی، تصویب مصوبات به صورت کیفی، دقیق و عالمانه و اجرای آن ها تاکید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا