یزدفردا: معاون سازمان انرژی اتمی کشور: متخصصان مرکز پرتو فرایند یزد با همکاری اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، پودر بندآورنده خون را تولید واکنون آن را تجاری سازی کرده اند.

به گزارش یزدفردا: شیر مردی در آیین رونمایی از این محصول مهم دانش بنیان گفت: این محصول که جزو نیاز‌های درمانی کشور بوده و متخصصان مرکز پرتو فرایند یزد با همکاری اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در مدت یک سال و نیم این محصول را تولید و کار تجاری سازی آن را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه این محصول بر پایه نشاسته تولید می‌شود، افزود:هم اکنون آزمایشات حیوانی و انسانی آن در یزد با موفقیت انجام شده و توانسته مجوز اخلاق را برای تجاری سازی دریافت کند.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور با اشاره به اینکه این محصول در عمل‌های جراحی کاربرد فراوان دارد، افزود: پیش از این پودر بندآورنده خون از کشور‌های بیگانه با هزینه‌های بالا تهیه می‌شد که با دستیابی متخصصان داخلی هزینه آن حداقل ۵۰ درصد کاهش یافته و زمینه وابستگی کشورمان به بیگانگان از بین می‌رود.

شیرمردی همچنین گفت: نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد این محصول با سرعت عمل بالا وعاری از هرگونه عوارض جانبی است.

وی تاکید کرد:مرکز پرتو فرایند یزد زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی کشور است و توانسته مطابق نیاز کشور محصولات متنوعی را در حوزه‌های مختلف تولید کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا