یزدفردا: مدیرکل امور اقتصادی استان یزد: براساس گزارش‌های مرکز آمار کشور، رشد اقتصادی استان یزد در سال ۱۴۰۰، عدد ۵۵/۷ بوده است.

به گزارش یزدفردامحمد دهقان منشادی در نشست سرمایه گذاری استان با بیان اینکه رویکرد‌های اقتصادی استان در سال جاری مبتنی بر چند عنصر و مولفه است، گفت: یکی از رویکرد اساسی و جدی استان رشد اقتصادی ۸.۳ درصدی است که مدل تحقق آن تدوین شده و همواره مورد تاکید و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های مرکز آمار کشور، رشد اقتصادی استان یزد در سال ۱۴۰۰، عدد ۵۵/۷ بوده که از این منظر یزد رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور اقصادی و دارایی یزد از بهره وری به عنوان سومین مولفه مورد توجه در امر اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ یاد کرد و اظهار داشت: تقریبا بیش از ۳۰ درصد رشد اقتصادی، باید ناظر بر موضوع بهره وری باشد که در این راستا برنامه ریزی‌های لازم در حال انجام است.

وی مولفه دیگر مورد توجه و پیگیری را مسائل مربوط به سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: رشد اقتصادی با رشد سرمایه گذاری و افزایش بهره وری محقق می‌شود، بنابراین باید این دو مولفه را در کنار هم دید و موضوعات مربوط به آن‌ها را دنبال کرد.

محمد دهقان منشادی لازمه پیشتازی استان در رقابت‌های سرمایه گذاری را افزایش هماهنگی ها، راه اندازی اتاق‌های فکر بزرگ، استفاده از تجربیات استان‌های دیگر و تقویت ارتباطات و تعاملات با کشور‌های دیگر عنوان کرد.

وی از انرژی خورشیدی به عنوان یکی از محور‌های سند یزد نوین یاد و تأکید کرد: زمینه‌های ایجاد شهرک تخصصی و ویژه انرژی خورشیدی در مناطق کمتر برخوردار در دستور کار قرار گیرد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا