یزدفردا: رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان یزد گفت: در 7 ماهه سال جاری 2 هزار و 705 نفر در واحدهای ارشاد و معاضدت قضائی به صورت رایگان مشاوره حقوقی قضایی دریافت کردند.

به گزارش یزدفردایدالله جعفری تعداد در این رابطه بیان داشت: از تعداد کل مشاوره ها 2 هزار و 50 نفر به صورت حضوری و 655 نفر به صورت تلفنی مشاوره گرفته اند.
این مقام قضائی اظهار داشت: از تعداد کل مشاوره های انجام شده تعداد 2 هزار و 20 نفر در پرونده های حقوقی و تعداد 685 نفر در پرونده های کیفری مشاوره شدند.
وی از فعالیت تعداد 160 وکیل در امر ارشاد و معاضدت قضائی خبر داد و ابراز کرد: از تعداد کل وکلای دارای فعالیت در امر مشاوره رایگان، 121 نفر از وکلای مرکز قوه و 39 نفر وکیل از کانون وکلای استان در 7 ماهه سال 1401 فعالیت داشته اند.
جعفری خاطر نشان کرد: برای 31 نفر نیز که از استطاعت مالی برخوردار نبودند و همچنین در 5 پرونده تسخیری وکیل معاضدتی در نظر گرفته شد.
این مقام مسئول گفت: هدف از ارشاد و معاضدت قضایی، پاسخگو بودن به مراجعات و سوالات مردمی می باشد تا از تحمیل هزینه و بار بر دوش مردم و از سوی دیگر ورودی پرونده به محاکم قضایی کاسته شود.
گفتنی است در روزهای دوشنبه هر هفته یک نفر از وکلا جهت ارائه مشاوره حقوقی به اصناف و بازاریان به اتاق اصناف مراجعه می نماید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا