یزدفردا: مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق با توجه به برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده از اتمام پروژه آهن اسفنجی طی ۳ سال آینده خبر داد.

به گزارش یزدفردا: مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی سمپوزیوم فولاد در مورد روند برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده کارخانه اسفنجی افزود: سعی شد محدوده انتخابی، از جنبه‌های مختلف مانند مغناطیسی سنجی، زمین شناسی و لرزه خیزی، موضوعات امنیت، پدافند غیرعامل، دفع و نگه داری پسماند و... بررسی و سپس برای اخذ مجوز‌های لازم اقدام شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: برای جانمایی طرح، پس از بررسی سه محدوده مختلف، یک محدوده با بیشترین تطابق با ضوابط مکان‌یابی کارخانه، انتخاب شد.

او بیان داشت: جواز تاسیس از  سازمان صمت اخذ شده است و در مورد مجوز محیط زیست با انتخاب مشاور و بررسی تمام جنبه‌های زیست محیطی مربوط به طرح، در نهایت گزارش ارزیابی زیست محیطی، مورد تایید مقدماتی سازمان محیط زیست استان قرار گرفت و اکنون در حال اخذ مجوز از سازمان محیط زیست کشور هستیم.

حمیدیان گفت: مرحله اول مناقصه برای شناسایی و پیش ارزیابی پیمانکار واجد شرایط، با مشارکت ۱۱ شرکت مطرح داخلی انجام گرفت و پس از ارزیابی‌های فنی، شش شرکت که امتیازات لازم را کسب کرده بودند، در تاریخ هشت آبان ماه اسناد مناقصه را دریافت کردند.

او ادامه داد: این شش شرکت براساس برنامه زمانبندی باید در ۳۰ روز پیشنهاد فنی و مالی خود را ارائه دهند که بتوانیم تا پایان آذرماه پیمانکار اصلی طرح را انتخاب نماییم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق خاطرنشان کرد: امیدواریم با یاری خداوند و حمایت‌های اعضای هیئت مدیره و همچنین مسئولان، حداکثر طی ۳۶ ماه پروژه به اتمام برسد.

گفتنی است طرح احداث کارخانه آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در سال، توسط عبدالمالکی وزیر سابق رفاه، کار و خدمات اجتماعی، کلنگ زنی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا