یزدفردا: فرماندار بهاباد بر هرگونه همکاری و مساعدت فرمانداری در جهت راه اندازی و تقویت و توسعه مرکز رشد دانشگاه آزاد بهاباد تاکید کرد.

به گزارش یزدفردا: تیموری فرماندار بهاباد با اشاره به تجارب ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: برگزاری استارتاپ‌ها و جشنواره‌های موفق پژوهشی و در بحث دانش بنیان با هدف بهره وری و تولید علم در این منطقه، با استفاده از تجربیات و اساتید مجرب این واحد دانشگاهی است.

تیموری در ادامه بر هرگونه همکاری و مساعدت فرمانداری بهاباد در جهت راه اندازی و تقویت و توسعه مرکز رشد دانشگاه آزاد بهاباد تاکید کرد.

دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد یزد ضمن تبیین دستاورد‌ها و ظرفیت‌های شاخص این دانشگاه در عرصه مراکز رشد شرکت‌های فنآور استان گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد یزد را با توجه به پتانسیل­ها، توانمندی­ها و پیشرفت­های موفقی که در طی این سال­ها داشته و می‌تواند گام مهمی در جهت تحقق راه اندازی مرکز رشد و پژوهش واحد بهاباد داشته باشد.

او خاطر نشان کرد: نگاه مسئولان شهرستان بهاباد باید یک نگاه همکاری به دانشگاه آزاد در راستای توسعه و همکاری باشد، و در مسیر یک تفاهم نامه قابل اجرا عملیاتی گردد.

رییس دانشگاه آزاد یزد ادامه داد: موضوع اصلی و مهم در راه اندازی و فعالیت مرکز رشد واحد بهاباد، باید با هدف نقطه جهش و توسعه شهرستان بهاباد از دانشگاه آزاد این منطقه باشد و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات بخصوص در بحث زیرساخت‌های لازم و مورد نیاز این منطقه صورت پذیرد.

رزاقی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهاباد هم با اشارهبه اخذ مصوب رشته پر مخاطب صنعت کسب و کار بازار، همچون رشته مکاترونیک در سطح هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان گفت: کمک دانشگاه آزاد یزد را در جهت استفاده از تجربیات حوزه پژوهش و تحقیقاتی و در راستای رشد و توسعه رشته‌های صنعتی شهرستان بهاباد، بسیار پر اهمیت و ضروری است.

همچنین در‌ حاشیه این نشست و بازدید مسئولان شهرستان بهاباد از پردیس مرکز رشد واحد یزد، نصیری زاده معاون پژوهش و فنآوری و لسان صدق مدیر مرکز رشد دانشگاه، ضمن اعلام گزارشی از دستاورد‌ها و ارزش‌های شاخص و تعداد واحد‌های فنآور فعال مرکز رشد دانشگاه آزاد یزد طی این چندسال اخیر، در جهت همکاری همه جانبه با مسئولان شهرستان بهاباد در برگزاری دوره‌های مورد نیاز شهرستان، بخصوص در سه بخش گردشگری و معادن و کشاورزی در این منطقه اعلام آمادگی داشتند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا