یزدفردا: رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری اولین رویداد تحول آفرین در بحران جمعیت کشور در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد: حجت الاسلام مجتبی صداقت در خصوص رویداد ملی مسیر نجات، اظهار کرد: این رویداد با حضور زینب اختری مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور، مدیران کل دفاتر امور بانوان استانداری‌های کشور و اساتید برجسته حوزه خانواده به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

وی تمدن‌سازی، خانواده و جمعیت، نقش مردم و حاکمیت در تحول جمعیت را از جمله محورهای این رویداد دانست و افزود: این رویداد ملی از سه شنبه یکم آذرماه به مدت سه روز در محل سالن اجتماعات حضرت باقر العلوم (ع) یزد برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تبیین قانون جوانی جمعیت، هوشیارسازی بحران جمعیت، تبیین فرآیند حل بحران جمعیت، فرآیند راهبردی تحول جمعیت، حقوق و مسئولیت‌ها، بوم کاوی و بیان مسائل مهم جمعیت از دیگر محورها و موضوعات در دستور کار این رویداد ملی «مسیرنجات» در استان یزد است.

صداقت حضور اساتید برجسته کشور در حوزه مطالعات اجتماعی، جامعه شناسی و خانواده، نظیر پروفسور اکبری، استاد بانکی پور، استاد قاسمی، بهرامی، ایرانمنش، ابراهیمی و نورمحمدی از جمله مهمترین ویژگی این رویداد ملی در شهر میراث جهانی است.

وی تبادل اطلاعات و تدوین راهکاری مناسب برای مدیریت بحران جمعیت و خانواده در کشور را از جمله اهداف این رویداد تبیینی دانست و بیان کرد: بنا داریم با برگزاری این چنین برنامه‌های راهکارهای عملیاتی و کارشناسی مختلف را احصا و متناسب با زیست بوم استان یزد تدوین و در دستور کار قرار دهیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا