یزدفردا: علیرضا بیرانوند با حضور در بازی انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده و سایر دروازه‌های ایران در جام جهانی عبور کرد.

به گزارش یزدفردا: علیرضا بیرانوند در نخستین دیدار ایران مقابل انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میدان رفت اما فرجام خوبی نداشت و با مصدومیت از ناحیه بینی، از زمین بازی خارج شد.

بیرانوند با وجود دقایق اندکی که مقابل انگلیس به میدان رفت، دو رکورد مختلف را شکست. او تبدیل به تنها دروازه‌بان ایرانی شد که در جام جهانی ۴ دیدار را انجام داده است. تا پیش از این بیرانوند به همراه حجازی، میرزاپور و حقیقی سه بازی را در جام جهانی انجام داده بودند.

در طول شش دوره‌ای که تیم ملی ایران راهی جام جهانی شده، از ۱۷ دروازه‌بان مختلف استفاده شده و بیرانوند و امیر عابدزاده تنها نفراتی هستند که در دو دوره به همراه تیم ملی به جام جهانی رفته‌اند.

حجازی، احمد عابدزاده، مودت، کربکندی، نکیسا، برومند، میرزاپور، رودباریان، طالبلو، حقیقی، احمدی، داوری، بیرانوند، عابدزاده، مظاهری، حسینی و نیازمند دروازه‌بانی هستند که به جام‌های جهانی ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ سفر کرده‌اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا