یزدفردا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کارانه عملکرد پرستاران قبل از روز پرستار پرداخت خواهد شد.

به گزارش یزدفرداسعید ناطقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالبه پرستاران در دیدار با رهبری و مسئولان وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: پرستاران در این دیدار‌ها درخواست کردند که کارانه آنان بر مبنای عملکردشان باشد و صرفاً تابعی از عملکرد پزشکان در بیمارستان‌ها نباشد که مطالبه به جایی بود.

وی با بیان اینکه سازوکار‌های این طرح برنامه ریزی شده است و در مسیر اجرا قابل اصلاح و تعدیل نیز هست، ادامه داد: این پرداختی‌ها در بسیاری از دانشگاه‌ها انجام شده و در دانشگاه علوم پزشکی تهران در اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد.

ناطقی، دلیل تأخیر در پرداخت‌ها را تفاوت دانشگاه علوم پزشکی تهران با سایر دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های دیگر در حال تسویه کارانه سال گذشته هستند، اما با درایت ویژه معاونت توسعه دانشگاه، پرداختی‌های کارانه پرستاران و پزشکان در ۵ سال گذشته فاصله کمتری داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از نیروی انسانی به عنوان اولویت اول دانشگاه یاد کرد و افزود: در حال حاضر کارانه همکاران تا شهریور ۱۴۰۱ پرداخت شده است که در بین دانشگاه‌های دیگر، کمترین زمان پرداختی کارانه بوده است.

وی گفت: وزارت بهداشت میانگین ۲ تا ۲.۲ برابر کارانه را به صورت علی الحساب در نظر گرفته و این سوال را برای همکاران ما به وجود آورده که پرداختی‌های آن‌ها با توجه به «به روز بودن» دانشگاه علوم پزشکی تهران چگونه خواهد بود.

ناطقی با بیان اینکه پرداختی کارانه‌های پرستاران در بسته جدید، نیازمند گرفتن استعلام از وزارت بهداشت است، افزود: این پرداختی‌ها علی الحساب است و این بسته اصلاح خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برخی از بیمه‌ها این موضوع را نپذیرفته‌اند، اما با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به زودی این مسئله اجرایی خواهد شد، گفت: با تعیین تکلیف شدن وزیر کار و تأمین اجتماعی، به زودی موافقت این وزارتخانه کسب خواهد شد، ولی وزارت بهداشت برای اینکه پرداختی‌ها معطل نشود با اعتبارات خودش و بدون کمک برخی بیمه‌ها این پرداختی‌ها را انجام خواهد داد و در آینده با بیمه‌ها تسویه خواهد کرد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا