یزدفردا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه با بارش‌های اخیر، پیش بینی‌های بارش پاییز پایین‌تر از نرمال به امیدواری تبدیل شد گفت: کسری مخازن آب یزد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش یزدفردا: محمدمهدی جوادیان زاده با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر استان در حال حاضر تاثیر معنی داری برروی منابع آبی استان نداشته است اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مسئله، تامین آب شرب پایدار است و همه برنامه ریزی‌ها بر این اساس در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه خشکسالی بر روی منابع آب زیرزمینی داخل استان به شدت اثر منفی گذاشته و کسری مخزن متوسط دوره آماری استان از ۲۳۰ میلیون متر مکعب به حدود ۲۴۵ میلیون متر مکعب رسیده است گفت: بارش‌های مقطعی در اردیبهشت ماه و مردادماه سال جاری که مربوط به سال آبی گذشته می‌شود نشان می‌دهد در برخی از مناطق، اثرات مثبتی داشته ولی ما همچنان دچار کسری مخزن هستیم. 

جوادیان زاده به راهکارهایی که برای توسعه منابع آب شرب برنامه ریزی شده اشاره و عنوان کرد: با همکاری شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته وشش ماهه اول سال جاری به بیش از ۱۰۰ حلقه چاه، مجوزهای لازم برای حفر، کف‌شکنی و جابجایی تخصیص، صادر شده است. 

وی با بیان اینکه وضعیت استان به لحاظ خشکسالی مستمرعمدتا ناشی از تغییر اقلیم است اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های لازم جهت منابع آب انتقالی که توسط مجموعه استان انجام شده فعلا آب پایدار و مناسبی را دریافت می‌کنیم و امیدواریم با این رویه‌ای که طی می‌شود مشکل خاصی نداشته باشیم. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد همچنان مدیریت مصرف توسط شهروندان را مهم دانست و گفت: مردم عزیزاستان مثل همیشه مدیریت مصرف را دراولویت برنامه‌های خود داشته باشند. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا