یزدفردا: عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساعات پایانی شب گذشته آخرین آمار از کاربران سکوهای ایرانی را منتشر کرد.

به گزارش یزدفردا: نقش آفرینی فعالانۀ برخی سکوهای خارجی در آشوب‌های خیابانی سبب شد که براساس تصمیم مراجع ذی‌صلاح آن‌ها از دسترس کاربران ایرانی خارج شوند، بعد از این اتفاق کاربران زیادی با استفاده از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی نیازهای روزانۀ خود را برطرف کردند.

کارشناسان طیف‌های مختلف فکری دربارۀ میزان استقبال از سکوهای ایرانی نظرات متفاوتی داشتند اما شاید هیچ سنجه‌ای بهتر از آمار و ارقام رسمی اعلام شده دربارۀ کاربران فعال روزانه و ماهانۀ این سکوها وجود نداشته باشد، البته سکوهای داخلی پیشتر یکبار نیز در سال 98 با هجوم کاربران ایرانی روبرو شدند که متاسفانه در آن‌ سال‌ متولیان اجرایی حمایت کافی از آن‌ها انجام ندادند و برخی کاربران به دلیل تجربۀ کاربری نامناسبی که نصیب آن‌ها شد از سکوهای ایرانی فاصله گرفتند.

البته این‌بار شرایط فرق داشت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی زیرساخت‌های ارتباطی کشور سعی کرد تا کاربران برای رفع نیازهای خود کمترین چالش را داشته باشند و پشتیبانی کافی از سکوهای ایرانی جهت پاسخگویی به رشد ناگهانی کاربر فعال را نیز انجام دهد. آمارهای رسمی مؤید این موضوع است که وزارت ارتباطات تا حد زیادی در این مسیر موفق بوده و مردم نسبت به سه سال قبل استقبال بسیار بهتری از سکوهای داخلی داشته‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حدود 78 روز قبل که برخی محدودیت درخصوص برخی سکوهای خارجی اعمال شد، در فواصل زمانی مختلف آخرین آمار کاربران فعالانۀ ماهانه و روزانۀ سکوهای ایرانی را در اختیار رسانه‌های گروهی قرار می‌دهد، بر همین اساس شب گذشته زارع پور با انتشار اینفوگرافی از آخرین وضعیت سکوهای ایرانی در کانال‌های شخصی خود در این پلتفرم‌ها،  آخرین آمار کاربران فعال آن‌ها را به مردم ارائه داد.

بر اساس آمار وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، در حال حاضر ابربرنامک اجتماعی روبیکا با 35 میلیون کاربر فعال ماهانه و 15 میلیون مراجعه روزانه پرترافیک ترین سکوی داخلی محسوب می‌شود، بعد از آن به ترتیب پیام‌رسان ایرانی ایتا با بیش از 15 میلیون مراجعه کاربر فعالان ماهانه و 9.2 میلیون مراجعه روزانه، پیام‌‍رسان ایرانی بله با 9.8 کاربر ماهانه و 3.3 میلیون کاربر روزانه همچنین سروش پلاس با 8.1 میلیون کاربر فعالان ماهانه و 3.5 میلیون فعالیت روزانه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

زارع پور در پیام شخصی خود در کانال‌هایش همچنین از اعتماد به توان جوانان ایرانی صحبت کرده است، کارشناسان امیدوارند با تداوم حمایت‌ جدی متولیان امر از سکوهای داخلی، کیفیت آن‌ها هرروز بیش از گذشته ارتقاء پیدا کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا