یزدفردا: برخی از کارشناسان حوزه سلامت، مردم را دوباره تشویق به استفاه از ماسک‌ می‌کنند. اما این بار نه فقط به‌ دلیل شیوع کووید-۱۹.

به گزارش یزدفردا: ماه‌ها پس از پایان یافتن الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی سربسته و توقف استفاده از آن توسط بسیاری از افراد در سراسر دنیا، برخی از کارشناسان حوزه سلامت، مردم را دوباره تشویق به استفاه از ماسک‌ می‌کنند. اما این بار نه فقط به‌ دلیل شیوع کووید-۱۹.

سی‌ان‌ان در این باره نوشت: از آنجایی که تهدید سه گانه بیماری‌های تنفسی - آنفلوآنزا، RSV و کووید-۱۹ بسیاری از کشورها را در این فصل فراگرفته است، مقام‌های بهداشتی از مردم می‌خواهند برای محافظت از خود اقدامات احتیاطی ازجمله زدن واکسن، شستن مکرر دست‌ها و حتی در شرایط خاص ماسک زدن را انجام دهند. ویلیام شافنر، متخصص بیماری‌های عفونی، می‌گوید: دوباره ماسک‌هایتان را به‌ صورت برگردانید. به افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند مانند کودکان و سالمندان بیشتر توجه کنید.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز دستورالعمل‌های خاص خود را مانند زمانی که شیوع کووید-۱۹ در بالاترین سطح خود بود، ارائه می‌دهد. این آژانس می‌گوید که مردم ممکن است تصمیم بگیرند هر زمان که دوست دارند، ماسک بزنند اما زمانی که کووید-۱۹ یا هر بیماری ویروسی تنفسی دیگر در یک جامعه وجود دارد، بهتر است یک ماسک باکیفیت برای محافظت از سیستم تنفسی فوقانی داشته باشند. سنجش‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا برای ارائه دستورالعمل جدید، بر اساس سه چیز است: بستری‌های جدید، ظرفیت بیمارستان و موارد جدید مبتلایان.

دکتر روشل والنسکی، مدیر اجرایی این آژانس، گفت که آژانس در حال بررسی مجدد این سطوح اجتماعی است تا احتمالا داده‌های مربوط به سایر ویروس‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا و RSV را شامل شود. او گفت: ما به‌ طور فعال در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به‌دنبال داده‌های جدید درباره هر سه ویروس فعلی هستیم. در ضمن باید بگویم که برای گذاشتن ماسک نباید منتظر اقدام و توصیه‌های ما باشید. ما می‌دانیم که برخی در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که سطح کووید-۱۹ در آنجا همچنان بالا است. ما مردم را تشویق می‌کنیم که ماسک بزنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا