این صنعت با همه جامعه در ارتباط هست و ارز آوری خوبی را می تواند نصیب کشور از طریق صادرات به دیگر کشورها کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیأت همراه از شرکت شیوا نساج شهرستان یزد بازدید کرد.

فلاحتی در این بازدید ضمن اشاره به تاریخچه صنعت نساجی در استان گفت: تا چند دهه پیش واژه کارخانه در شهر یزد تنها برای کارگاه های شعربافی به کار می رفت و پارچه های بافته شده در این کارگاه ها را کار می نامیدند. پارچه های یزدی در قرن های گذشته به اندازه ای شهرت داشتند که این شهر را به پارچه هایش می شناختند.

وی با اشاره به اهمیت صنعت نساجی در ایجاد اشتغال پاک گفت: این صنعت با همه جامعه در ارتباط هست و ارز آوری خوبی را می تواند نصیب کشور از طریق صادرات به دیگر کشورها  کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کیفیت خوب تولیدات صنعت نساجی و طراح های متنوع این صنعت، یزد را در کشور سرآمد کرده است تصریح کرد: با همت بلندی که مردمان خطه کویری یزد دارند و باتوجه به اینکه صنعت نساجی به عنوان صنعتی میراثی که از گذشتگان به ما رسیده است، باید گام هایی بلندی برای فتح بازارهای جهانی از طرف این صنعت برداشته شود و سهمی از بازار پوشاک داخل و خارج را از آن خود کند.

در این نشست بر رفع موانعی پیش روی صنعت نساجی استان و شرکت هایی که دارای مشکلاتی هستند تاکید شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا