یزدفردا: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از جذب و ثبت بیش از ۹۴۰ هزار دلار سرمایه خارجی در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدفردامحمد دهقان منشادی با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه خارجی برای استان گفت: حضور سرمایه خارجی در کشور سبب خواهد شد تا درآمد‌های ارزی کشور از نوسانات کمتری برخوردار و کشور از صادرات بالاتری بهره‌مند شود.

وی افزود: حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور‌های در حال توسعه، به منظور تولید ارزان‌تر برای به دست آوردن فرصت رقابت در سطح جهانی است و جذب سرمایه خارجی در بخش‌های تولیدی کشور باعث خواهد شد تا محصولات بیشتری صادر شوند و زمینه را برای افزایش درآمد ارزی فراهم کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: سرمایه گذاری مستقیم خارجی منجر به دسترسی به تکنولوژی و اطلاعات مدیریتی بین المللی می‌گردد که حتی ممکن است منجر به نفوذ آسان آن در بازار‌های جهانی شود.

دهقان منشادی اظهار داشت: سرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از منابع مهم تامین مالی خارجی و غیر دولتی برای کشور‌های درحال توسعه محسوب می‌شود که خود از عوامل متعددی تاثیر می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری مستقیم خارجی نه تنها منبع سرمایه گذاری و تشکیل سرمایه است بلکه می‌تواند به عنوان عاملی مهم جهت انتقال تکنولوژی، تولید مهارت ها، امکانات، نوآوری ها، قرارداد‌های مدیریتی و دستیابی به شبکه بازار‌های بین المللی عمل کند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا