یزدفردا: قیمت سکه ربع بهار آزادی امروز تا ۹ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان پیش رفت؛ پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از این عدد را حباب تشکیل می‌دهد.

به گزارش یزدفردا: حجم حباب قیمت سکه ربع بهار آزادی به حدود ۵۵ درصد رسیده است. یعنی افرادی که امروز ۹ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان پول پرداخت می‌کنند، سکه‌ای تحویل می‌گیرند که پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از ارزش ذاتی خود به‌فروش می‌رسد! حباب سکه گرمی رتبه دوم را در اختیار دارد، چون قیمت آن چهار میلیون و ۲۶۰ هزار تومان است، اما دو میلیون و ۲۰۹ هزار تومان یا به‌عبارتی تقریبا ۵۲ درصد از این عدد را حباب تشکیل می‌دهد. وضعیت بازار سکه طلا تا ظهر امروز یکشنبه، ۲۷ آذر به‌شکلی بود که حجم حباب سکه نیم بهار آزادی هم تا نزدیکی چهار میلیون تومان پیش‌رفت و در حال حاضر ۳۲ درصد از قیمت ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومانی آن را تشکیل می‌دهد.

بررسی حباب سکه در بازار امروز

قیمت سکه ربع بهار آزادی امروز یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱، در معاملات ظهر به ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید. همزمان به این اتفاق، حجم حباب سکه ربع بهار آزادی، پنج میلیون و ۱۰۴ هزار تومان برآورد می‌شود که حدود ۵۵ درصد قیمت این سکه را تشکیل می‌دهد.

قیمت سکه ربع بهار آزادی در یک‌هفته اخیر یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است و در مدت یک‌ماه حدود سه‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان گران شده است. اگر قیمت سکه ربع را نسبت به سال پیش، همین موقع‌ها مقایسه کنیم با رشد پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان روبرو می‌شویم. به‌این ترتیب سکه ربع بهار آزادی با ثبت بازدهی ۱۴۳ درصدی در طول یک‌ساله عملکردی خیره‌کننده از خود به‌جا گذاشته است. اگر یک‌ماه پیش سکه ربع بهار آزادی می‌خریدید، سرمایه شما الان با حدود ۵۶ درصد رشد مواجه بود.

قیمت سکه گرمی امروز یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱، به چهار میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید. این عدد نسبت به هفته قبل حداقل ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است و در قیاس با قیمت سکه گرمی در ۲۷ آبان همین امسال، ۹۰۰ هزار تومان گران شده. قیمت سکه گرمی پارسال در ۲۷ آذر، یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کمتر از امروز بود. به‌این ترتیب بازدهی خرید سکه گرمی در بازه‌های یک‌ساله، یک‌ماهه و هفت‌روزه، به ترتیب ۸۰ درصد، ۲۶ درصد و ۱۰ درصد برآورد می‌شود. حباب قیمت سکه گرمی هم امروز به محدوده دو میلیون و ۲۰۹ هزار تومان رسید که نزدیک ۵۲ درصد قیمت این سکه را تشکیل می‌دهد.

قیمت سکه نیم بهار آزادی امروز یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱، در معاملات ظهر به ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید. حدود ۳۲ درصد از این رقم را حباب تشکیل می‌دهد. یعنی شما پول پرداخت می‌کنید و سکه‌ای می‌خرید که سه میلیون و ۹۶۷ هزار تومان بیشتر از ارزش ذاتی خود قیمت دارد.

حباب سکه گرمی به حدود ۵۲ درصد رسیده و مردم آن را دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالاتر از ارزش واقعی خریداری می‌کنند 

قیمت سکه نیم بهار آزادی امروز در حالی به ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید که یک‌هفته قبل می‌توانستید آن را یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر بخرید. آن‌هایی یک‌ماه قبل دست به‌کار شدند، هر قطعه سکه نیم بهار آزادی را سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ارزان‌تر خریداری کردند. قیمت سکه نیم بهار آزادی امروز در مقایسه با سال گذشته پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. با این حال حجم حباب قیمت نیم سکه را سه میلیون و ۹۶۷ هزار تومان برآورد می‌کنند که تقریبا ۳۲ درصد از ارزش کل سکه نیم بهار آزادی را تشکیل می‌دهد.

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۲۷ آذر، در معاملات ظهر به ۱۸ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان رسید. تقریبا دو میلیون و ۳۳۱ هزار تومان از این عدد را حباب تشکیل می‌دهد. یعنی سکه امامی امروز در بازار ۱۲.۳ درصد بیشتر از ارزش ذاتی خود به‌فروش می‌رسد. یک‌هفته قبل قیمت سکه امامی، یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان ارزان‌تر از امروز بود. یک‌ماه پیش برای خرید این سکه می‌توانستید حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمتر پول خرج کنید. این عدد‌ها به معنی رشد شش و ۱۶ درصدی قیمت سکه امامی در بازه هفت روزه و یک‌ماهه است. اگر قیمت سکه امامی را با پارسال همین موقع مقایسه کنیم به رشد ۴۳ درصدی که معادل پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان سود به‌ازای هر قطعه سکه است می‌رسیم.

قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم امروز تا ظهر به ۱۸ میلیون و ۶۳۲ هزار تومان رسید. نزدیک ۱۱ درصد از این عدد که تقریبا دو میلیون و ۳۰ هزار تومان می‌شود را حباب قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم می‌دانند. آن‌هایی که یک سال پیش با خرید سکه بهار آزادی، سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه را استارت زده بودند، امروز می‌توانستند با فروش هر سکه، پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، معادل ۴۶ درصد سود به دست بیاورند.

قیمت سکه بهار آزادی یک‌ماه پیش، تقریبا سه میلیون و ۱۴۰ هزار تومان ارزان‌تر از الان بود و اگر آن موقع آستین‌ها را بالا زده بودید، نزدیک ۲۰ درصد سود عایدتان می‌شد. قیمت سکه بهار آزادی، همچنین در طول هفت روز گذشته ۷۸۰ هزار تومان گران شده و بازدهی ۴.۴ درصدی را از خود به‌جا گذاشته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا