یزدفردا: رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد یزد از راه‌اندازی مدارس سما در شهرستان بهاباد با همکاری مسئولان آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش یزدفردا: محمدرضا دهقانی اشکذری در حاشیه نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد راجع به راه‌اندازی مدارس سما در بهاباد گفت: با توجه به وجود امکانات آموزشی و پژوهشی ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد، راه‌اندازی مدارس سماء در این شهر بسیار مفید بوده و باعث بهره‌مندی فرزندان این شهرستان می‌شود لذا امیدواریم با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان این مهم در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

وی تاسیس مدارس سما در شهرستان‌ها را موجب خدمات رسانی به عموم مردم و کمک به آموزش و پرورش در راستای توسعه و تعمیق تعلیم و تربیت و عمل به رسالت دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما برشمرد و افزود: ۳۰ مدرسه سماء در استان یزد با ۴۲۰۰ دانش آموز وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با توجه به نهضت تولید علم و توسعه مراکز تعلیم و تربیت در کشور، اظهار کرد:‌مدارس سما به عنوان زیربنای آموزش و تربیت نسلی خلاق بسیار اهمیت دارد و دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی این مدارس نقش بزرگی در تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور خواهد داشت.

وی با بیان این که مهارت ‌آموزی و ماندگاری دانش‌آموزان در مدارس سماء ضروری است و مدیران این مدارس باید در ساعات تعطیل، فوق برنامه مهارت برگزار کنند، افزود: هدف اصلی ما در مدارس سما، مهارت آموزی در کنار آموزش است.

دهقانی اشکذری گفت: راه‌اندازی این مدرسه با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان، فرمانداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد برای پرورش دانش‌آموزان مستعد بهابادی انجام خواهد شد که امیدواریم به زودی عملی شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا