رئیس صدا و سیما مرکز استان یزد: دانشگاه جامع علمی کاربردی، نقصان و کمبودهای سیستم آموزشی را در حوزه آموزش های مهارتی برطرف کرده است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد با حضور در سازمان صدا و سیمای مرکز یزد با دکتر احسان کریمی میبدی رئیس این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد، دکتر عباسعلی جعفری رئیس واحد استانی یزد در این دیدار گفت: باعث افتخار و مباحات دانشگاه جامع علمی کاربردی است که یکی از اساتید برجسته این دانشگاه بعنوان رئیس سازمان صدا و سیمای مرکز یزد منصوب شده است.

رئیس واحد استانی یزد ضمن معرفی اجمالی این دانشگاه گفت: شما با توجه به تجربه ای که در این دانشگاه بعنوان مدرس داشتید به خوبی بر حوزه فعالیت و اهداف آموزشی این دانشگاه واقف هستید و این پیش زمینه می تواند باعث همکاری بیشتر دانشگاه جامع علمی کاربردی با سازمان صدا و سیمای مرکز یزد باشد.

وی با اشاره به حضور مدرسین خبره در دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: حضور مدرسین خبره و ارائه آموزش های مهارتی در این دانشگاه در چهار بخش صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات اجتماعی و کشاورزی، این دانشگاه را بعنوان دانشگاه نسل سوم معرفی کرده و هم اکنون نیز با پیگیری ها، پذیرش برای نیم سال تحصیلی جاری آغاز شده است.

دکتر جعفری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی برای نیم سال دوم از چهارم دی ماه در مقطع کارشناسی ناپیوسته و از هفتم دی ماه سالجاری در مقطع کاردانی آغاز و تا 17 دی ماه ادامه دارد. واحد استانی یزد نیز در 89 کد رشته محل در این دو مقطع بدون آزمون پذیرش دارد.

در ادامه این دیدار دکتر احسان کریمی بیان کرد: مجموعه صدا و سیما به نوعی یک دانشگاه با گستردگی زیاد است. در زمان کرونا صدا و سیما در واقع در ساعت های زیادی به عنوان یک مدرسه عمل کرد و توانست بار بخش زیادی از حوزه آموزشی کشور را به دوش بکشد.

وی تصریح کرد: تجربه تدریس بنده در دانشگاه جامع علمی کاربردی باعث آشنایی کامل با اهداف و مباحث و سرفصل های این دانشگاه شد.

دکتر احسان کریمی رئیس صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه فضای آموزشی استان یزد باید به سمت رویکرد دانشگاه نسل سوم پیش برود گفت: با توجه به مهارتی بودن، تکنیکی بودن و کاربردی بودن بخش زیادی از سرفصل ها و آموزش های مراکز آموزش علمی کاربردی، این دانشگاه توانسته نقصان و کمبودهای سیستم آموزشی را در حوزه آموزش های مهارتی برطرف کند و دانش آموختگان این دانشگاه انسان های بسیار توانمند و فنی هستند که پس از فراغت از تحصیل می توانند کار آفرین باشند.

 

وی اظهار کرد: : باتوجه به تجربه بنده، دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای مدرسین خبره و دانش آموختگان بسیار با کیفیتی است و ما بعنوان صدا وسیما آمادگی کامل داریم تا با معرفی مدرسان و دانش آموختگان بتوانیم در بخش توسعه آموزش های مهارتی نقش داشته باشیم و هم بتوانیم در بحث برنامه سازی وقوی بودن آنتن پخش صدا وسیمای مرکز یزد موثر واقع شویم.

دکتر کریمی در پایان خاطر نشان کرد: زمان ثبت نام و پذیرش مقاطع دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش های مختلف صدا وسیما اطلاع رسانی خواهد شد .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا