رئیس حوزه علمیه بهاباد دراین آئین درسخنانی با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس وشهدای مدافع حرم خصوصاسرداردلها حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه شهادت یک حرکت نورانی در تداوم حرکت همه رهبران الهی است، بیان کرد: شهادت در دین اسلام و مسیری که اهل بیت عصمت و طهارت برای ما مشخص کرده‌اند تبلور یافته است.

حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی بیان داشت : شهدا با خون سرخ‌شان برای حضور در محضر خدا وضو ساختند لذا اعتقاد داریم که اگر شهدا نبودند آن هم در مقابل دشمنان داخلی و خارجی، قطعاً امروز چیزی به نام ایران وجود نداشت.

وی اضافه نمود : شهیدانمان شاگردان زرنگ و برجسته مکتب الگو گرفته علوی و حضرت فاطمه (س) هستند که پیشگامان این مسیر شهید سلیمانی است که باید به نسل آینده معرفی شود.

امام جمعه موقت بهاباد به فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا اشاره وبابیان اینکه  فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست، خاطرنشان کرد: شهادت جانبازی است و شخص عزیزترین داشته‌ای که خدا به انسان عطا کرده یعنی جان خود را تقدیم می‌کند. شهید در مسیر دفاع از حق جان خود را به عنوان عزیزترین داشته خود بخشیده و در اوج سلامتی برای هدفی مقدس جانش را فدا کرده است.

وی  با تکاید براینکه امروز شهدا لنگر نظام جمهوری اسلامی و سرمایه بزرگی برای ملت ایران هستند که نباید یاد و خاطره آنان را فراموش کنیم گفت : به برکت خون شهدا امروز ایران اسلامی در اوج قدرت و اقتدار قرار گرفته است.

رئیس حوزه علمیه بهاباد  بیان داشت: امروز به لطف خدا و در سایه توجهات امام زمان (عج) این انقلاب به جایگاهی رسیده که دشمنان حتی فکر تجاوز به حریم این کشور را نمی کنند، این جز به برکت خون شهدا امکان پذیر نبود.

حجت الاسلام اخوان ضمن گرامی داشت یاد وخاطره سرداردلها حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی ماندگار ملت ایران و مستضعفان جهان است که باید با الهام گرفتن از زندگی این شهید، در راستای اهداف عالی نظام شبانه روز تلاش کرد.

وی بیان داشت : نام شهید سلیمانی نامی ماندگار و آشنا در همه جهان است و همه مردم آزاده به این سردار بزرگ ادای احترام می‌کنند.

اخوان با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی یک نفر نبود، بلکه یک مکتب بود، گفت: سردار سلیمانی قهرمان فراملی و قهرمان همه آنهایی است که در مقابل ظلم و دیکتاتورها  ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه موقت بهاباد همچنین سالروز حماسه نهم دی ماه را گرامی داشت و با تاکید بر اینکه گرامیداشت حماسه نهم دی استحکام بخشی به وحدت حول ولایت است، ادامه داد: در این روز ما ثمره روشنگری رهبر معظم انقلاب را می‌بینیم که پایان بخش فتنه با کمترین هزینه است.

رئیس حوزه علمیه بهاباد با بیان اینکه در سال ۱۳۸۸ دشمنان می خواستند که با حیله و نیرنگ بین مردم و نظام شکاف و جدایی ایجاد کنند که آگاهی و بصیرت مردم به آنان اجازه دستیابی به این هدف شوم را نداد اظهارداشت : رخداد مهم ۹ دی حماسه بزرگی بود که نباید کمرنگ یا فراموش شود.

مداحی ، اجرای سرودوروایت گری توسط برادربسیجی حدادزاده ازدیگربرنامه های این مراسم بود .

دراین مراسم سردارحدادزاده فرمانده پادگان شهید عاصی زاده به روایت گری  رزمندگان دردوران دفاع مقدس پرداخت

یادواره شهدای بخش آسفیچ بهاباد با حضور فرماندار ، امام جمعه ، اقشار مختلف مردم وجمعی از مسئولان وبا حضورخانواده های شهدا درمسجد جامع بخش آسفیچ بهاباد برگزارشد..

انتهای پیام/

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا