درسالروز وفات حضرت ام البنین (س) مراسم تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا ی شهرستان بهاباد با حضور آیت الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد، فرمانداروامام جمعه ورئیس حوزه علمیه بهاباد ، مردم و مسئولان در مسجد جامع بهاباد برگزار شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد دراین مراسم درسخنانی ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین وتکریم مادران وهمسران شهدا ء با اشاره به ویژگی‌های حضرت ام البنین (س) اظهار داشت: تواضع و ادب ایشان در برابر امیر المومنین (ع) و فرزندان آن حضرت یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت ام البنین (س) بوده است.

آت الله سید محمد کاظم مدرسی با اشاره به اینکه شما مادران و همسران شهدا ام البنین زمان ما هستید، خاطر نشان کرد: همه ما مدیون خون مطهر شهدا و صبر و استقامت مادران و همسران شهدا هستیم.

وی درادامه به بارزترین شخصیت حضرت ام البنین (س) اشاره و تصریح کرد: نقطه بارز زندگی این بانوی بزرگوار این بود که ایشان به عنوان مادر و همسر شهید آنچنان صبورانه در راستای ترویج ایثار و شهادت و دفاع از تشیع زندگی کرد که بی شک مایه فخر و مباهات است.

ایشان تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: وظیفه همه مردم ایران این است که با تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا نشان دهند که قدردان این عزیزان هستند.

مدرسی بیان داشت : صبر، پایداری، مقاومت: مادران و همسران شهدا با تاسی از حضرت ام البنین (س) و ولایتمداری ایشان باعث شد تا امروز انقلاب اسلامی با امنیت و صلابت در برابر همه دشمنان ایستادگی کند و این مادران و همسران شهدا حق بزرگی بر گردن جامعه و ملت دارند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان داشت : نقش شما مادران و همسران در پیروزی انقلاب کاملا مشهود است و بدون همراهی شما این موفقیت امکان پذیر نبود و رشادت های فرزندان ایران و صبوری شما مادران و همسران شهدا بود که انقلاب ما را سربلند کرد.

در پایان با اهداء شاخه گل و لوح تقدیر و هدایایی از مادران و همسران شهدا ی شهرستان بهاباد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

 

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا