یزدفردا: استاندار یزد: مینی بوس کتاب با مشارکت وزارت کشور خریداری و کتاب را در اختیار ساکنان این مناطق قرار می‌دهد.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتاب یکی از مهمترین آثار فرهنگی تاثیرگذار و ارزشمند در سطح جوامع است، بنابراین ضمن ارتقای زیرساخت‌های این حوزه، باید اقدامات لازم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گیرد.

وی با اشاره به رابطه معکوس بین فرهنگ کتابخوانی و آسیب‌ها اجتماعی افزود: به منظور سامان اقدامات کارآمدتر در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی، علاوه بر تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز در استان و بهره گیری از نظرات صاحب نظران، ایده‌های موفق سایر استان‌ها نیز احصا، شبیه سازی و در استان اجرا شود.

استاندار یزد از پیگری برای تهیه مینی بوس‌های حامل کتاب جهت حضور در مناطق کمتر برخوردار تصریح کرد: این مینی بوس‌ها با مشارکت وزارت کشور خریداری و کتاب را در اختیار ساکنان این مناطق قرار می‌دهد.

وی یکی از راهکار‌های ترغیب اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان به کتابخوانی را "برگزاری رویداد‌های کتاب محور" دانست و اظهار داشت: جلسات برنامه ریزی و هماهنگی راه اندازی پویش «بخر، بخوان و هدیه کن» در استان برگزار و پویش مذکور در سطح استان اجرا شود.

فاطمی برگزاری مستمر محافظ ادبی و دعوت از نویسندگان کشوری را عامل تقویت فضای کتاب و کتابخوانی و نویسندگی در استان عنوان کرد و ادامه داد: در صورتی که هر شهروند یزدی تنها یک کتاب خریداری، مطالعه و آن را اهدا کند جریان بزرگ فرهنگی و کتابخوانی در استان شکل می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت نونوارسازی منابع و مخازن کتاب کتابخانه‌ها اظهار داشت: در راستای مشارکت بخش خصوصی استان در امر غنی سازی مخازن کتاب ۱۱۲ باب کتابخانه فعال در استان، بسته‌های کتاب به ارزش مبلغ ۵۰ میلیون تومان به بالا تعریف و از ظرفیت آن‌ها در این حوزه استفاده می‌شود.

استاندار بر تدوین سند جامع حوزه کتاب و کتابخوانی استان به منظور پیگیری و پیشبرد اهداف و برنامه‌های این حوزه به صورت هدفمند، نظام‌مند و برنامه محور، تاکید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا