یزدفردا: در مسابقات شطرنج بانوان دهمین المپیاد ورزش محلات یزد شاهد جدال‌های خاص و جذابی بودیم!

به گزارش یزدفردا: تنها ۱۰ روز از شروع دهمین المپیاد ورزش محلات یزد گذشته اما حافظه دوربین عکاسان را پر کرده از سوژه‌های نابی که در همین مدت کم در المپیاد اتفاق افتاده است.

آخرین سوژه مربوط به مسابقات شطرنج بانوان است که در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، زیر ۱۶ سال و آزاد در خانه شطرنج یزد برگزار می‌شد؛ همه بانوان برای شروع مسابقات روی صندلی‌های خود نشستند منهای یک شطرنج باز که روی صندلی ایستاد.
این شرکت کننده سروین یوسف زاده ۴ ساله بود که برای تسلط روی صفحه شطرنج چاره دیگری جز ایستادن روی صندلی نداشت!
زمان ثبت عکسی از سروین بانوی دیگری در قاب تصویر توجه ما را به خود جلب کرد؛ یک شرکت کننده مسن در کنار سروین نشسته و به رقابت با نونهالی دیگر می‌پردازد.
با یک پرس‌و‌جوی ساده متوجه شدیم این شرکت کننده متولد ۱۳۴۰ است و اختلاف سنی او با بغل دستیش به ۵۷ سال می‌رسد یعنی بیش از نیم قرن!
کمی آن طرف تر با منظره عجیب دیگری رو به رو شدیم دو چهره همسان با دو دختر دیگر که لباس یک شکل پوشیده‌اند غرق در بازی شطرنج هستند هر چه به آن‌ها نزدیک شدیم حدس‌ما به یقین تبدیل شد.دو جفت دو قلو در دو سمت میز رقابت می‌کردند!
از عکاسی چنین سوژه‌هایی به وجد آمده بودم تا حدی که هرکس این احساس را می‌توانست در چهره من بخواند نظیر کاری که زاهده قرایی مسئول برگزاری مسابقات شطرنج بانوان انجام داد و حتی سوژه جذاب دیگری را به من معرفی کرد که برای ثبت تصویر آن سر از پا نمی‌شناختم؛ جدال عروس و مادرشوهر که در عین رفاقت برای هم کری می‌خواندند و به جا به جا کردن سرباز و وزیر و شاه مشغول بودند!
در این رقابت‌های خاطره انگیز که در ۷ دور به روش سوئیسی برگزار شد، دنیا صحت، شمیم صادقی و مونا مظفری پور توانستند جزو قهرمانان المپیاد هیجان انگیز ورزش محلات قرار گیرند!

 

مسابقات شطرنج بانوان دهمین دوره مسابقات المپیاد محلات شهر یزد، در رده سنی زیر ۱۲ سال، زیر ۱۶ سال و آزاد، جمعه پنجم اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۹صبح، در محل خانه شطرنج یزد برگزار گردید.

بنا به گفته زاهده قرایی مسئول برگزاری مسابقات شطرنج دهمین المپیاد ورزشی محلات شهر یزد، این مسابقات در ۷ دور و به روش سوییسی، برگزار گردید که در پایان، نفرات اول تا سوم هر رده سنی مشخص و معرفی شدند.

وی عنوان کرد: در برگزاری مسابقات،‌ مهدیه السادات اعلی زاده به عنوان سرپرست فنی مسابقات و وحیده صوابیه به عنوان سرداور نقش به سزایی داشتند.

نفرات برگزیده مسابقات شطرنج بانوان دهمین المپیاد ورزشی محلات شهر یزد

رده سنی آزاد
مقام اول/ دنیا صحت
مقام دوم/ فاطمه شمس
مقام سوم/ خانم کیانا بیک

رده سنی ۱۶سال
مقام اول/  شمیم صادقی
مقام دوم/  مهدیس حسینی
مقام سوم / مریم علوی زاده

رده سنی زیر ۱۲ سال
مقام  اول/  مونا مظفری پور
مقام دوم/ مونا ابو محمدی
مقام سوم/  شاپرک کریمی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا