یزدفردا: در دهمین دوره المپیاد ورزش محلات شاهد برگزاری مسابقاتی بودیم که حتی دیدنش هم موجب درمان قطعی ناامیدی بود!

به گزارش یزدفردا: بسیاری از ما هرصبح که از خواب بیدار می‌شویم پیش از هرکار گوشی خود را برداشته و در فضای مجازی گریزی می‌زنیم...اخبار را می‌بینیم... دلار گران شد، قیمت‌ها بالا رفت، در فلان مسابقه فوتبال دعوا شد و از این دست اخبار را آنقدر دنبال کردیم و رویش قلب قرمز کاشته‌ایم که حتی این گوشی که از بدن ما نیست هم فهمیده چنین اخبار ناامید کننده‌ای تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد و هر صبح خودش آن را جوری برای‌تان ردیف می‌کند که دیگر نیازی نیست به دنبال خبرهای بد بگردید؛ با خودتان صادق باشید و ببینید ناامیدی در بدنتان چه موج سواری می‌کند...

گرانی، دعوا، سیاهی و دود در هرکجای این دنیا می‌تواند باشد و زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد ولی میزان این اثرگذاری مستقیما به نگرش و مقاومت خود ما برمی‌گردد تا جایی که اگر نگرش ما مثبت‌تر و مقاومت‌مان بیشتر بود می‌توانیم به زندگی ایده‌آل خود نزدیک و نزدیک‌تر شویم...محیط در ایجاد یک زندگی ایده‌آل حرف اول را برای ما می‌زند پس در محیط دنبال آن دست محرک‌هایی می‌گردیم که بتواند ما را به کامیابی برساند؛ حتما با غرولند به شکایت از نبود محرک مثبت در محیط پیرامون‌تان می‌گردید...اصلا سخت نگیرید چراکه بعد از مدت‌ها سیستم زندگی را به هم زدن سخت است اما اگر در شهر یزد زندگی می‌کنید خوشحال باشید که المپیادی ورزشی با نام محلات در حال برگزاری است و شما می‌توانید با شرکت در مسابقات و یا حتی تماشای آن با تزریق نشاط ناامیدی را تا حدود زیادی درمان کنید!
اگر به ذهنتان خطور کرده که جدول مسابقات فوتبال، فوتسال و... را بگیرید و به تماشای آن بپردازید باید بگویم کار خوبی می‌کنید ولی برای این‌که دوز امید ورودی به بدنتان بیشتر شود مسابقاتی که در سالن جانباز برگزار می‌شود را به شما پیشنهاد می‌کنیم...در سالن جانباز مسابقات اختصاصی جانبازان و معلولان المپیاد ورزش محلات برگزار می‌شود و شما می‌توانید رقابت کسانی را ببینید که شاید به ظاهر در بعضی فاکتورها از یک انسان معمولی ضعیف‌تر هستند اما در واقع برای جبران نقص‌های ظاهری چنان همت والایی را به خرج داده‌اند که بسیار قدرتمند شده‌اند مخصوصا در آن نقطه‌ای که بسیاری ضعف دارند، امید...!
حامل یک خبر بد هستم و آن این که یک سری از مسابقات سالن جانباز را از دست داده‌ایم و ندیدیم که در رقابت ۱۵۳ ورزشکار در دو رشته بوچیا و طناب‌زنی چگونه در بوچیا(پرتاب توپ با دست، پا و یا حتی سر) و بخش آقایان ابراهیم صادقی و مهدی سلطانی و در بخش بانوان حمیده باغیانی و نرگس خاکی قهرمان شدند یا در رشته طناب‌زنی امیرحسین عسکری، اکرم دهقان و زهراسادات موسوی با چه اندازه توانایی خیره‌کننده به رتبه نخست دست یافتند!
به هرحال هر چه که هست می‌توانیمامید داشته‌باشیم تا در آینده نزدیک و در سالن جانباز ورزشکارانی را در رقابت‌های المپیاد ورزش محلات از نزدیک ببینیم که ساختار بدنشان انگار یک درصد آب و ۹۹ درصد امید است!

 

دومین دوره مسابقات پارالمپیاد محلات شهر یزد با برگزاری مسابقه بوچیا و طناب زنی معلولین آغاز شد.

مسابقات پارالمپیاد محلات شهر یزد  در رشته‌های  بوچیا و طناب زنی معلولین در بخش آقایان عصر دوشنبه اول اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۵، به شکل همزمان  در سالن جانباز  با حضور محمدرضا ربانی معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، سید حسین سید عربی ناظر مسابقات دهمین المپیاد ورزشی محلات و مهدی خضری دبیر اجرایی  دهمین المپیاد ورزشی محلات، برگزار شد.

 در رشته بوچیا تعدادی از ورزشکاران معلول جسمی و حرکتی با هم به رقابت پرداختند که در پایان ابراهیم صادقی، علی باغیانی و سید جلیل میرطبایی در رده سنی بالای ۳۰ سال و مهدی سلطانی، ابوالفضل نوایی و یوسف حیدری در رده سنی زیر ۳۰ سال، به ترتیب مقام اول تا سوم شدند.
 در رشته طناب زنی نیز تعدادی از معلولین شهر یزد با هم به رقابت پرداختند که در پایان امیرحسین عسکری، سیدصادق نوروزیان و مهدی دهقان به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

 

دومین دوره مسابقات پارالمپیاد ورزشی محلات شهر یزد ویژه بانوان

دومین دوره مسابقات پارالمپیاد ورزشی محلات شهریزد، در رشته‌های بوچیا و طناب زنی معلولین در بخش بانوان، با حضور سیدحسین سیدعربی ناظر مسابقات دهمین المپیاد ورزشی محلات شهر یزد، لیلا وکیلی و آزاده دهقان، عصر چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵، به صورت همزمان در سالن جانباز برگزار شد.

در رشته بوچیا ورزشکاران درگروه معلولین جسمی و حرکتی باهم به رقابت پرداختند که در پایان حمیده باغیانی، الهه خلیلی و اکرم رحیمی در رده سنی بالای ۳۰ سال و در بخش زیر ۳۰سال خانم‌ها نرگس خاکی، فاطمه منصوریان و مبینا یوسفی به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
همچنین در رشته طناب زنی تعدادی از معلولین شهر یزد با هم به رقابت پرداختند که در پایان  اکرم دهقان چناری، زهرا رضایی، سهیلا کفاش در رده سنی بالای ۳۰ سال و در رده سنی زیر ۳۰ سال نیز زهراالسادات موسوی، حدیثه فلاح و فاطمه جلیل زاده عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا