یزدفردا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد: قرارگاه تبیین و تربیت دانش آموزان برای ۱۰ هزار دانش آموز برنامه اجرا می‌کند.

به گزارش یزدفردا: احسان عابدی با اشاره به تصویب اجرای این طرح در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: قرار است در این قرارگاه برای دانش آموزان یزدی، اقدامات اردویی، تربیتی و پرورشی با محوریت آموزش و پرورش و با اجرای گروه‌های مردمی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در طول یکسال برای ۱۰ هزار دانش آموز اجرا می‌شود، افزود: دستگاه‌های مختلف هم با پشتیبانی از این طرح، هم افزایی خواهند داشت تا بتوانیم یک حرکت و جهش تربیتی و پرورشی در حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری اولین جلسه این قرارگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تصمیم‌های لازم در مورد زمان اجرا و جزئیات طرح در این جلسه مشخص و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی همچنین به ارائه گزارشی از شاخص مصرف بازی‌های دیجیتال در دوران کرونا پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴ میلیون نفر از مردم کشور بازیکن بازی‌های دیجیتال هستند که در طول روز بیش از ۹۵ دقیقه صرف بازی می‌کنند.

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان هم با اشاره به اهمیت ارائه محتوای خوب و جذاب برای تاثیر بر فکر و روحیه دانش آموزان گفت: در این قرارگاه‌ها باید محتواسازی با رویکرد تدین، تعقل و تفکر وجود داشته باشد تا دانش آموزان به سوی رشد و کمال گام بردارند.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز با استقبال از این طرح اظهار داشت: در این طرح از معلمان باسابقه و همچنین ظرفیت خانواده‌ها در مباحث تربیتی استفاده خواهد شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا