یزدفردا: عضو شورای اسلامی شهر یزد: ظرفیت حیاط برخی مدارس در بافت تاریخی برای پارکینگ و استقرار خودرو‌ها در ایام نوروز استفاده خواهد شد.

به گزارش یزدفردا: حقیرالسادات افزود: اکثر بنا‌های تاریخی در محدوده ۲۰۰ هکتاری بافت تاریخی وجود دارند که ۳۸ ورودی دارد و ۱۸ ورودی آن امکان تردد خودرو است، اما به دلیل معابر با عرض کم، رفت و آمد خودرو‌ها باعث ترافیک می‌شود.

وی افزود: استفاده از معتمدین و همچنین جوانان محلی در بافت تاریخی می‌تواند در تسهیل، کنترل و مدیریت حمل و نقل در کنار نیرو‌های پلیس راهور، نیرو‌های انتظامی، نیرو‌های شهرداری و میراث بسیار مؤثر باشد.

حقیرالسادات با اشاره با اینکه سال‌های گذشته در ایام عید با همکاری مردم محلی و نیرو‌های پلیس از ۹۷ درصد تردد‌های موتور‌های غیربومی در محدوده بافت جلوگیری شد، تصریح کرد: مقرر شد تعدادی از اهالی به خصوص جوانان محلی و ساکن در بافت تاریخی، با لباس متحد الشکل و کارت شناسایی در ایام نوروز در بحث ترافیک بافت کمک کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی ادامه داد: در ۶ ورودی اصلی بافت تاریخی که بیشترین اماکن تاریخی در آن متمرکز است از عبور و مرور ماشین و موتور‌های افراد غیربومی به طور جدی جلوگیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: هتلداران نیز ملزم هستند مسافران را برای پارک خودرو‌ها به نزدیک‌ترین پارکینگ در بافت هدایت کنند تا ماشین وارد بافت نشود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا