جناب آقای دکتر فاطمی
استاندار محترم یزد
باسلام.واحترام و تبریک مجدد میلاد سراسر نور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و آرزوی توفیق روز افزون برای جنابعالی از درگاه باریتعالی.

همانگونه که مستحضرید و بارها و بارها به صورت حضوری، مکاتبه و ارسال پیام با مسئولین استان بویژه شخص جنابعالی مطرح نمودیم؛ چند سالی است که بخاطر بی توجهی استانداری به مردم ولایی و شهید پرور شهرستان بافق؛ برای مردم‌ مظلومش خواب های آشفته‌ای دیده و تعبیر می شود.- بویژه در اسفند ماه .

آقای دکتر؛ روز های پایانی سال ۱۳۹۸ با ابلاغ غیر قانونی و کاملا سیاسی، جابجایی خط مرزی بافق و بهاباد اتفاق می افتد.

پایان سال ۱۳۹۹ اجرای عجولانه طرح کاداست در مناطق مورد اختلاف شهرستان بافق وبهاباد وصدور سند مراتع بافق به نام بهاباد انجام می شود.( ۲۸ اسفند ماه که حتی فرماندار هم خبردار نشد).

و پایان اسفند ماه امسال هم؛ عیدی دیگری با طعم تلخ جابجایی فرماندار؛ - آن هم در زمان بسیار حساسی که دوموضوع اساسی و حساس شهرستان بافق درجریان است: یکی بحث مرزهای جغرافیایی ودیگری احداث باند دوم جاده بافق بهاباد از مسیر غیر قانونی و البته با اعمال نفوذ بعضی سیاسیون استان.

جناب آقای استاندار چرا به مطالبات به حق مردم توجهی نمی شود؛ شما قول دادید نشست هایتان و ملاقات هایتان با مسئولین شهرستان بیشتر شود ولی نشد.

چقدر التماس ودرخواست و پیگیری باید صورت پذیرد تا "نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهرستان" بتوانند در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم؛ مشکلات حاد و بحرانی منطقه خود را با شما در جریان بگذارند.

سوابق گذشته موجود است؛ تا کنون در هیچ دوره ای، نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر و شهرستان برای وقت ملاقات با مسئولان استانی خود اینقدر تحقیر نشده اند.

با که بگوییم و با چه زبانی بگوییم که حق مردم مظلوم بافق - به اذعان و تایید فرمانداران غیر بومی بافق در ادوار گذشته که مورد احترام هستند- فدای بازی های سیاسی و بعضا حب و بغض افرادی مغرض شده است.

چرا استانداری تلاش داردنیروهای بومی بافق را سرکوب کند.

آقای استاندار؛ در شهرستان دارالشجاعه بافق قحط الرجال نیست. این را مردم در صحنه های مختلف در عمل نشان داده اند؛ در جبهه و جنگ، در شرایط کرونا، مدافعان حرم، حضور گسترده و حماسی در برنامه های ملی و مذهبی اعم از انتخابات، راهپیمایی ها و ... . آیا با سایر شهرستانهای استان به همین نحو رفتار می شود؟

چند نفر نیروی بافقی در مجموعه استانداری دارید؟ استانداری بماند؛ تا کی مردم شریف بافق باید چشم انتظار انتصاب مدیر بومی بویژه فرماندار و بخشدار بومی بمانند.

آقای استاندار رک بگویید که " کجای کار می لنگد"؟ استان در چه فکری است؟ انتخابات آینده مجلس، حوزه انتخابیه، تقسیم پست به همراهان سیاسی و گروهی؟! ویا ...

به عنوان نمایندگان مردم، با شما می گوییم؛ عرصه را بر ما تنگ کرده اید‌. ما برای خواسته های به حق مردم که به فرموده رهبر فرزانه و معظم انقلاب، ولی نعمتان ما هستند؛ جوابی نداریم. هیچ چیز فراتر از قانون نمی خواهیم.

آقای استاندار لطفا صورتجلسات قبلی که به امضای بعضی از مسئولین استانی و غیر بومی شهرستان رسیده و متعهد به پایبندی به قانون شده بودند و عملیاتی نکردند را مطالعه کنید.

به خدا اگر شما به جای ما بودید؛ حتما داد می زدید‌ و وا مصیبتا می خواندید. همچنان که در تبلیغات انتخاباتیتان برای مجلس یازدهم " بویژه در حوزه مرزهای به ناحق جدا شده بافق" سخنان آتشینی ایراد کردید که مستند آن موجود است.

شما به جای ما؛ اگر چنین اتفاقاتی برای استان رخ دهد، چه می کنید؟ اگر یک وجب از خاک استان را بخواهند غصب کنند؛ آیا ساکت می نشینید؟!

اگر نظرتان اینست که شورای اسلامی شهر و شهرستان نباید از حق مردم دفاع کند و جایگاه و شان و منزلتی برای رای مردم قائل نیستید؛ بگویید تا ما از مردم عذر بخواهیم و خودشان به دنبال حل و فصل مسائل و مشکلات شهر باشند.

آقای استاندار؛ در این شرایط حساس و در دوره ای که دولتمردان؛ - بویژه شخص رئیس جمهور محترم - همه دار و ندار خود را در راه خدمت به نظام و انقلاب اسلامی، در طبق اخلاص گذاشته اند؛ نگذارید با کج سلیقگی بعضی افراد ناآگاه و یا مغرض؛ مردم شریف ناامید شده و خدای ناکرده نسبت به خادمان خود بدبین گردند.

والسلام علی من اتبع الهدی
۱۵ شعبان المعظم سال ۱۴۰۱
اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان بافق

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا