یزدفردا: معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، یکی از مهمترین برنامه های ورزشی ایام نوروز ۱۴۰۲ را اَبَربازی ها و بازی های رومیزی دانست.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ «محمدرضا ربانی» ضمن تشریح برنامه های ورزشی این سازمان در ایام نوروز ۱۴۰۲ ، به اَبَربازی ها و بازی های رومیزی اشاره کرد و گفت: این بازی ها باهدف ایجاد فضایی شاد و متفاوت برای شهروندان و مسافران در ۲ پارک سطح شهر برگزار میگردد.

ربانی اظهار کرد، اَبَربازی‌ها در قالب 18 نوع بازی روی میزی 90 در 90 سانتی‌متری در دو پارک غدیر و آزادگان برگزار خواهد شد،از جمله این بازی‌ها که برخی نوستالژیک و برخی فکری و گروهی هستند میتوان به شطرنج، مارو پله، دالون،‌ پنتاگو و دیگر بازیهای فکری اشاره کرد.

این مسئول همچنین از تدارک برگزاری بازی‎های رومیزی در این پارک ها نیز خبر داد و تصریح کرد: این بازی‌ها نیز در قالب 6 نوع بازی از 27 اسفند ماه لغایت پنجم فروردین ماه در پارک آزادگان و از ششم تا دوازدهم فروردین ماه در پارک غدیر برگزار خواهد شد تا از این طریق بتوانیم مناطق مختلف را پوشش دهیم.

وی در ادامه گفت: به منظور آموزش رایگان این بازی‌ها نیز برخی از مربیان در این پارک ها حضور خواهند داشت تا به شهروندان و مسافران نوروزی نحوه انجام این بازی ها را آموزش دهند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این برگزاری بازی های هیجانی و خانوادگی در نوروزگاه‌ ها و پارک های سطح شهر نیز پیش بینی شده تا بتوان ساعاتی خوش و بانشاط را برای خانواده‌ ها و میهمانان نوروزی یزد فراهم آورد.

پرتاب توپ، هفت سنگ،‌ حمل بادکنک پر از آب،دارت،‌ تنیس روی میز، فوتبال دستی و همچنین مسابقات ورزشی که عمدتاً برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است و دیگر موارد مشابه نام برد.

شایان به ذکر است؛‌ سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای ایام نوروز 1402 تعداد 40 ویژه‌برنامه‌‌ی شاد و متنوع را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، آموزش شهروندی و تبلیغات شهری تدارک دیده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا