زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

کیهان از بیچارگی اروپا نمونه‌ای ذکر کرده و نوشته بود در اروپا از فضله حیوانات برای گرمایش استفاده می‌کنند تا زمستان سخت را تحمل کنند زبان‌دراز خدمتشان عرض می‌کند:

اولا! که اروپا با نامردی جا خالی داد و ایران اروپا شده است.

در ثانی! این عیب است یا حسن؟

بارک‌ا… به این هوش و بهره‌وری در کمترین زمان و ارزان‌ترین راه و آفرین به فوریتی که در تدبیر و اجرا کردند.

سوم اما ذهن مخیلاتی- هپروتی! زبان‌دراز رفت در هپروتگاه که اگر ما می‌خواستیم این کار را بکنیم ضمن آنکه چند سال طول می‌کشید و هزینه جانبی و رانتی (خودی‌خوری‌هایش!) معادل صفر تا صد راکتور هسته‌ای در طی ده سال اجرا می‌شد زیرا میلیون‌ها خرج تبلیغ و عکس یادگاری با حیوانات و فضولات می‌شد، چند ستاد و قرارگاه با حضور ده‌ها گل دختران و شاه پسران نابغه‌شان و همراهی مدیرنگاران تبیینی (نوع جدید خبرنگار) می‌شد و اسم پروژه هم چون حتما باید عربی باشد لذا نامش را ستاد یا قرارگاه پروژه (کلب فضولتهن) می‌گذاشتند.

وقتی هم تاخیر در راه‌اندازی می‌شد مثل ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بهانه می‌آوردند نظر بزرگان را باید جلب می‌کردیم در مورد موی گربه بر لباس و اختلاط حیوانات نرینه و مادینه! و تشخیص فضولات‌!

آخرش هم طی قراردادی با یک کمپانی روسی که بدون تشریفات برنده شده (مثل ماهواره) به آنها واگذار می‌گردید؛ بعد از ده سال هم راه‌اندازی موقت می‌شد ولی تنها می‌توانست برق خود قرارگاه را تامین کند.

کی زبان‌دراز و آنها عاقل می‌شوند؟ خدا آگاه است و بس، راستی زبان‌دراز به سلطان‌الآیینه عرض می‌کند جفنگ نگویند تا ما هم نگوییم!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/foaqM
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا