به گزارش یزدفردا: محمد علی جعفری، نویسنده کتاب "تور تورنتو" نیز در گفت‌وگویی مطرح کرد: در کتاب تور تورنتو که مجموعه‌ای از خاطرات شهید امیرحسین قربانی است به شیوه ای داستانی زندگی شهید نگارش شد تا خواننده به خصوص نسل جوان راحت تر با متن کتاب ارتباط بگیرند و خوش خوان باشد.

جعفری ادامه داد: در کتاب تور تورنتو برشی از زندگی این جوان در ۲۴ ساعت از زمانی که در حال جمع کردن وسایل است تا عازم سفر شود روایت می‌شود و در لابلای داستان با فلش بک هایی به گذشته و زمان کودکی امیرحسین خاطراتی اشاره می‌شود.

نویسنده کتاب تور تورنتو تصریح کرد: جمع‌آوری مصاحبه ها، بازنویسی، تدوین و نگارش این کتاب ۸ ماه به درازا کشید و اکنون به چاپ نهم رسیده و مورد استقبال مخاطبین واقع شده است.

مادر شهید امیرحسین قربانی: فروتنی و تواضع امیرحسین مثال زدنی بود

مادر شهید امیرحسین قربانی بهابادی نیز از هوش و استعداد جوان خود در همه زمینه‌ها اعم از نجوم، پزشکی، اطلاعات عمومی گفت و ادامه داد: فروتنی و تواضع امیرحسین مثال زدنی بود به طوری که حتی در مواجهه با کودکان خردسال خم می شد و با آنها معاشرت می‌کرد.

مادر شهید حادثه هواپیمایی اوکراین ادامه داد: امیرحسین بسیار اهل کتاب و مطالعه بود و به معنای واقعی کلمه همیشه مستقل بود و بدون کمتری تذکر کارهای خودش را انجام می داد.
وی با تأکید بر اینکه عاقبت به خیری جوانان امروز در گرو احترام به پدر، مادر بزرگترها و دعای خیر آنان است افزود: امیدوارم اخلاق و صفات نیک امیرحسین الگویی برای جوانان هم نسلش باشد.

مادر شهید ادامه داد: پسرم به معنای واقعی کلمه یک فرشته بود که تا بود، زمینی بود و بعد از شهادت هم کراماتش زبان‌زد شد، همیشه به دور از حاشیه اهدافش را دنبال می‌کرد.

در پایان این نشست از خانواده شهید قربانی و محمد علی جعفری، نویسنده کتاب تور تورنتو تجلیل و قدردانی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا