یزدفردا: رئیس آموزش و پرورش شهرستان اردکان: این شهرستان با مشکل کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در مدارس مواجه است.

به گزارش یزدفردا: سیدعلی شاکر با بیان اینکه شهرستان اردکان کمبود‌هایی برای اول مهر دارد، افزود: این کمبود‌ها به صورت ویژه در حوزه نیروی انسانی است که به وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش هم منعکس شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه آموزش ابتدایی با کمبود ۹۲ معلم مواجه هستیم و منتظر هستیم با اقدامات صورت گرفته و پیگیری‌های آموزش و پرورش، کمبود معلم این شهرستان جبران شود.

رئیس آموزش و پرورش اردکان با بیان اینکه در حوزه پرورشی هم ۵ معلم و ۱۵ مشاور کمبود داریم، گفت: در بحث متوسطه اول و دوم هم حدود ۵ هزار ساعت حق التدریس کمبود داریم و در این حوزه هم بتوانیم کمبود‌ها را سریع برطرف کنیم.

شاکر افزود: با توجه به صنعتی شدن شهر و افزایش بی رویه‌ای که در شهر وجود دارد، متاسفانه در بحث فضای آموزشی هم مشکل داریم، اما در دوماه اخیر با رایزنی‌هایی که با صنایع انجام دادیم خوشبختانه ۱۴ کلاس در پنج مدرسه اضافه شده است.

وی گفت: ۸ مدرسه هم از سوی صنایع تقبل شده که بهسازی و بازسازی شود، اما با همه این موارد کلاس‌های ما بسیار شلوغ است و با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، البته تعدادی مدرسه خیری نیمه ساز هم داریم که هیچ کدام آن‌ها به بهره برداری نرسیده است.

در سال تحصیلی جدید، ۲۴ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه اردکان مشغول تحصیل می‌شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا