یزدفردا: چهارمین دوره مسابقه نجات تخم مرغ با محوریت تست تصادف به همت گروه آروان و با حمایت پارک علم و فناوری یزد در مجموعه گردشگری عمارت قجری ابرکوه برگزار گردید.

به گزارش یزدفردا: در این مسابقات که در دو بخش دانش آموزی و آزاد در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید، 65 تیم از طریق وبگاه مسابقه از استان های مختلف (مازندران، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، فارس) ثبت نام کرده بودند.

اختتامیه این رویداد با حضور فلاحزاده، فرماندار و شهردار ابرکوه، سالاری از شورای شهر ابرکوه، شفیعی، مدیر مرکز رشد آباده، قیومی مدیر مرکز رشد ابرکوه ، هیات داوران و جمع کثیری از تیم های شرکت کننده و خانواده هایشان برگزار گردید.

گفتنی است در این مراسم فرماندار ابرکوه ضمن تشکر از برگزارکنندگان، برگزاری چنین رویدادهایی را برای معرفی ابرکوه در سطح ملی لازم و موثر دانست و از حمایت این نهاد برای برگزاری رویدادهای مشابه اعلام حمایت نمود.

همچنین شهردار ابرکوه برگزاری این مسابقات را برای تقویت کار تیمی و ایجاد شور و شوق و امید در شرکت کنندگان بسیار موثر دانست و به طور ویژه از برگزارکنندگان و حامیان مسابقه تقدیر نمود.

قیومی، مدیر مرکز رشد ابرکوه، در حاشیه این رویداد گفت: این مسابقات تمرینی برای کار گروهی و حل مساله با روش های خلاقانه هست، در حقیقت سوال یا معمایی مطرح می گردد که می‌تواند ده ها جواب صحیح داشته باشد و به اشتراک گذاری این راه حل ها به پیدا شدن جواب بهتر کمک می‌کند.

وی همچنین افزود: تلاش تیم های شرکت کننده با هر سطحی از سواد، ارائه آموزش های اولیه، جستجو در منابع جهت ایده پردازی، استفاده از روش های حل خلاق مسایل، حل تیمی مساله، طراحی نمونه اولیه و ساخت آن، شور و شوق رقابت دست ساخته ها، اعتماد به نفس حاصل از حضور موفق در رویداد و … از حاشیه های بسیار ارزشمند این رویداد است که مد نظر حامیان برگزاری این جشنواره بود.

گفتنی است در حاشیه این رویداد، دکتر شفیعی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور آباده و هیات همراه نیز حضور داشته و برای بسترسازی جهت ارتباط دو مرکز رشد ابرکوه و آباده و همکاری مشترک شرکت ها رایزنی کردند.

شایان ذکر است از این رویداد که برای اولین بار در کشور برگزار می گردید، بنیاد نخبگان استان یزد، پارک علم و فناوری یزد، فرمانداری ابرکوه، شهرداری ابرکوه و شهرداری مهردشت، شرکت کیهان بار و شرکت کیمیا دارو تجارت دی حمایت مالی و معنوی داشته اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا