یزدفردا: به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای اصناف شهرستان اردکان برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: امام‌جمعه اردکان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهدای اصناف را گرامیداشت و با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) انواع جهاد در اسلام را تشریح نمود.

وی اظهار داشت: جهاد در راه خدا مصادیق زیادی دارد و اهل‌بیت تأکید کرده‌اند که جهاد فی سبیل الله فقط به حضور در میدان رزم و نبرد محدود نمی‌شود و هر بنده‌ای وظایف بندگی خود را درست انجام دهد او هم مجاهد فی سبیل الله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به اهمیت کسب رزق حلال، گفت: کسی که تلاش کند تا برای خانواده خود رزق حلال به دست بیاورد، بویژه در شرایط کنونی در حال جهاد فی سبیل الله است.

وی بابیان اینکه جهاد همیشه وجود دارد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا آخرین نفس مجاهد فی سبیل الله باشیم و وظیفه خود را درست انجام دهیم.

 امام‌جمعه اردکان بر حفظ و نگارش خاطرات دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان و ایثارگران برای انتقال به نسل جوان جامعه تأکید کرد و گفت: نسل جوان امروز ما آماده جهاد در راه خدا هستند و ما نمونه‌های بارز آن را بار‌ها در دفاع از حرم دیدیم.

 وی بابیان اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، افزود: یک فایده و هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا این است که به ما روحیه استقامت در راه حق را تزریق می‌کند.

 حجت‌الاسلام شاکر با اشاره به امنیت و عزت امروز جمهوری اسلامی ایران که مرهون خون شهداست، گفت: ما باید قدرشناس نیرو‌های امنیتی، نظامی، انتظامی، سپاهی و بسیجی باشیم چرا که اگر امنیت خدشه‌دار شود همه امور و فعالیت‌ها آسیب می‌بیند.

 روایتگری پیشکسوت دفاع مقدس برادر حاج جواد کمالی، مداحی کربلایی محسن محمدی پناه و اجرای گروه سرود نسل سلیمانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا