مدیرعامل کارخانه شیشه اردکان: با بهره برداری از هنرستان جوار کارخانه‌ای شیشه در اردکان، ۴۵ دانشجو در این هنرستان مشغول به تحصیل شدند.

به گزارش یزدفردا: عزیزی در آیین بهره برداری از این هنرستان با اشاره به اینکه گروه شیشه اردکان مجموعه بزرگ صنعتی در استان یزد و بزرگترین طرح بخش خصوصی در این استان است، اظهار کرد: این مجموعه در راستای عمل به تعهدات اجتماعی و رسالت تعلیم و تربیت خود، اقدام به ایجاد هنرستان جوارکارخانه‌ای شیشه در اردکان کرد.

وی ادامه داد: در این هنرستان، به هنرجویانی که جذب می‌شوند، علاوه بر سایر آموزش ها، آموزش‌هایی در حوزه فنی و تولید هم به صورت جدی ارائه می‌شود.

عزیزی، با اشاره به اینکه در مدت سه ماه ساختمان این هنرستان آماده سازی شده، تصریح کرد: ۴۵ هنرجو در این مرکز آموزش‌ها را فرا می‌گیرند. این مرکز با تلفیق علم افراد شاغل و سایر مدرسان حوزه صنعت، به آموزش هنرجویان در حوزه‌های مرتبط با بهره گیری از علم روز دنیا اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: هم اکنون این هنرستان در دو رشته با ۵۰ نفر فعالیت دارد و افرادی که در این مرکز مشغول به تحصیل می‌شوند در آینده می‌توانند به عنوان افرادی توانمند و فنی در این مجموعه و همچنین سایر مجموعه‌های صنعتی مشغول به فعالیت شوند.

مدیرعامل کارخانه شیشه اردکان از توسعه این مجموعه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای فاز توسعه هنرستان جوار کارخانه‌ای شیشه اردکان می‌توانیم نسبت به پذیرش ۱۲۰ هنرجو اقدام کنیم.

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در آیین بهره برداری از این هنرستان، با بیان اینکه در استان یزد شاهد افزایش افتتاح این نوع هنرستان‌ها هستیم گفت: شکل گیری این هنرستان‌ها فاصله تحصیل تا اشتغال را بسیار کم می‌کند.

وی ادامه داد: توجه به هنرستان‌های جوارکارخانه‌ای و آموزش در این مجموعه‌ها به معنای فراموشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نیست و تمامی فعالیت‌هایی که در سایر مدارس صورت می‌گیرد، در هنرستان‌های جوارکارخانه‌ای هم مورد توجه است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا