یزدفردا: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان از برگزاری نخستین جشنواره تجربه‌محور پسته در احمدآباد اردکان خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سپهری با اشاره به اینکه شهرستان اردکان در حوزه‌های گردشگری دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است اظهار داشت: جشنواره تجربه محور پسته احمدآباد برای نخستین بار در شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

وی، به نقش رویداد‌های تجربه‌محور در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: این رویداد اهداف متعددی را دنبال می‌کند که یکی از مهمترین این اهداف، معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان دومین هدف برگزاری این رویداد را معرفی ظرفیت‌های احمدآباد اردکان در حوزه پسته دانست و گفت: تقریبا اکثر مردم احمدآباد اردکان از طریق برداشت پسته درآمدزایی دارند.

سپهری تصریح کرد: یکی از نکات بسیار جالبی که در احمدآباد اردکان وجود دارد آن است که این منطقه ۷۸ نوع پسته دارد که در نوع خود ظرفیت بسیار مهمی به حساب می‌آید که در حال کار روی این موضوع هستیم.

وی به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در کنار این جشنواره اشاره کرد و گفت: آموزش نحوه کاشت، آبیاری و برداشت از یک سو و نحوه بسته بندی مناسب برای عرضه هرچه بهتر این محصول به بازار از جمله مباحثی است که در این جشنواره مورد توجه است.

گفتنی است، جشنواره تجربه محور پسته اردکان برای نخستین بار در تاریخ جمعه ۱۴ مهر از ساعت ۱۷ در پارک احمدآباد اردکان برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا