یزدفردا: نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی: حمل و نقل از مهمترین مشکلات پیش روی گردشگری استان یزد است.

به گزارش یزدفردا: محمدرضا دشتی اردکانی گفت: گردشگری تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی دارد که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته و کار‌های بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی از تهران، اصفهان و شیراز به عنوان مقصد گردشگری کشور یاد کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا یزد نیز به مقصد گردشگری مبدل شود، اما هم اکنون از نظر حمل و نقل بسیار در تنگنا هستیم.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس تأکید کرد که راه اندازی شرکت حمل و نقل ریلی نیز می‌تواند به جذب گردشگری داخلی و خارجی بینجامد.

وی ادامه داد: وضعیت استان یزد در زمینه اماکن اقامتی مطلوب بوده و بوم گردی‌ها هم به کمک مراکز اقامتی آمده اند، اما همچنان با مشکل پرواز و حمل و نقل ریلی مواجه هستیم.

دشتی اردکانی با اشاره به قرار گرفتن گردشگری جزء ۶ صنعت ارزآور کشور در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: گردشگری باید فراقوه‌ای باشد و فقط برعهده قوه مجریه نباشد بلکه به همکاری سه قوه نیاز دارد.

وی شعار سازمان جهانی را گردشگری و سرمایه گذاری سبز عنوان کرد و گفت: استان یزد پتانسیل افزایش اشاعه گردشگری سبز را دارد. روستا‌ها و شهر‌های استان به بومگردی روی آورده و امیدواریم بستر مناسب برای گردشگران خارجی و داخل مهیا کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا