فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری عامل کلاهبرداری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی از صدها شهروند با وعده افزایش سریع حجم سرمایه خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سردار ناصر فرشید امروز ۹ مهرماه در این رابطه اظهار کرد: در پی طرح شکایت شمار زیادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان از طریق یک شرکت که اقدام به تبلیغ افزایش سریع سرمایه آنان کرده بود، مشخص شد مالباختگان در پی آگهی‌های فریبنده فضای مجازی حجم زیادی از سرمایه‌های خود را به این شرکت سپرده‌اند و طی یک مدت کوتاه دریافت مقادیری سود هم داشتند و به دنبال آن بیشتر مورد تطمیع قرار گرفته و با فراهم کردن وام‌های متعدد و حتی فروش اموال شخصی اقدام به افزایش حجم سرمایه‌های خود نزد این شرکت کرده‌اند.

وی افزود: پس از مدتی شرکت مورد نظر به تعهدات خود عمل نکرده و با طرح شکایت‌هایی از آن، موضوع تحت بررسی پلیس آگاهی قرار گرفت و با بررسی‌های ماموران، یک متهم دخیل در این کلاهبرداری میلیاردی شناسایی و طی عملیاتی در حال نقل مکان از منزلش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: در این راستا با پیگیری‌های پلیس آگاهی تاکنون بیش از ۱۰۰ شاکی که در مجموع بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال از آنها کلاهبرداری شده شناسایی شده و تلاش برای احقاق حق آنها در حال انجام است اما قطعا شمار مالباختگان این پرونده در پی اطلاع رسانی‌هایی که بین مالباختگان و افراد مرتبط صورت می‌گیرد، افزایش خواهد داشت.

وی به مردم توصیه کرد، به هیچ عنوان قبل از بررسی و تحقیقات لازم به این گونه وعده‌های فریبنده که مردم را به طمع می‌اندازند، اعتماد نکنند و در صورت مواجهه با چنین مواردی خیلی زود پلیس را در جریان بگذارند تا همچون این پرونده شمار مالباختگان و حجم اندوخته‌های از دست رفته آنان بالا نرود.

فرشید در ادامه با اشاره به کشف ۲۵ تن شیرخشک قاچاق از یک کامیون در ایست بازرسی مرصاد کرمان گفت: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی مرصاد هنگام کنترل خودروهای عبوری محور کرمان-بم یک دستگاه کامیون حامل بار را جهت بررسی متوقف و در بازرسی از این کامیون ۲۵ تن شیرخشک قاچاق و فاقد مجوز حمل، کشف کردند و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

وی تصریح کرد: ارزش این محموله توسط کارشناسان اداره گمرک ۲۰ میلیارد ریال برآورد و فرد متخلف نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا