یزدفردا: نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان یزد و شهرستان اردکان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و اعضای ستاد انتخابات استان و ستاد انتخابات اردکان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: امام جمعه اردکان در این نشست با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) ازصفات راستگویی، اخلاق خوش و امانت داری به عنوان صفاتی مبتنی بر فرهنگ نبوی یاد و بر توجه همگان به این صفات ارزنده تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شاکر با اشاره به جنگ ترکیبی سنگین دشمنان بر علیه ملت عزیز ایران اسلامی، مشارکت حماسی مردم را در انتخابات پیش رو حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: حضور پررنگ مردم در این انتخابات زمینه ساز ارتقای جایگاه نظام در عرصه های بین المللی و تقویت کننده امنیت ملی خواهد بود چرا که بی تردید یکی از مهم ترین مولفه های امنیت عمومی، مشارکت مردم در صحنه های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست، با قدردانی از خدمات و تلاشهای تمامی عوامل ستاد انتخابات شهرستان اردکان، به منویات حکیمانه امام راحل عظیم الشان(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات عصاره ملت و مظهر قدرت ملی است و همگان می باید با شناخت زمان و درک اهمیت انتخابات اسفندماه، همه تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و قانونمند به کار گیرند.

 علی اکبر عزیزی با اشاره به نقش مهم مردم درعرصه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی در ادوار مختلف و حضور موثر در انتخابات گوناگون افزود: مردم سالاری دینی واقعی، امروز در سراسر کشور برقرار است و مردم عزیز ایران اسلامی می توانند از رهگذر انتخابات در انتخاب عالی ترین مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفای نقش نمایند.

وی با بیان این که مردم با همه وجود رادمردی و ایستادگی خود را پای آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی به اثبات رسانده اند گفت: انتخابات گوناگون، یکی از مهم ترین عرصه های تجلی مشارکت باشکوه مردم در اداره کشور است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد همچنین بر توجه به چهار محور سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در انتخابات تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش رعایت اصل بی طرفی توسط اعضای ستاد انتخابات را در راستای حفظ سلامت انتخابات، مهم و ضروری ارزیابی کرد.

عزیزی با بیان این که دولت سیزدهم اقدامات بزرگ و عزت مندانه ای را در عرصه های مختلف به مردم ارائه کرده است خواستار اطلاع رسانی و تبیین شایسته این دستاوردها شد و افزود: دولت مردم ، خود را مکلف به خدمت شبانه روزی به مردم می داند و همه توان خود را در راستای رفع دغدغه های مردم به کار خواهد بست.

وی در پایان بر تلاش برای جلب اعتماد عمومی، تعامل سازنده با اعضای هیات نظارت بر انتخابات، استفاده از ظرفیت های قانونی ماده ۱۳ قانون انتخابات، توجه به جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه از خدمات دولت مردم، ارتباط موثر و مداوم با گروه های مرجع به ویژه ائمه جمعه و جماعات و عدم موضع گیری های غیرمسئولانه بر خلاف اصل وحدت و مشارکت مردم تاکید کرد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این نشست با اشاره به تکلیف های قانونی موجود در ماده ۱۳ قانون انتخابات برای تمامی بخش‌ها و دستگاه‌ها گفت: بر اساس این قانون، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات و نهاد‌های قانونی و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی موظفند حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند.

محمدحسین پارساییان با اشاره به زیرساخت های خوب موجود در شهرستان اردکان افزود: با توجه به برگزاری انتخابات اسفندماه به صورت کاملا آنلاین، لازم است همه تدابیر لازم برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات اندیشیده شود.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست با اشاره به قریب به پنج ماه مانده به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: دفتر سیاسی استانداری از زمان آغاز فرآیند انتخابات، کارهای مقدماتی و جلسات مستمری را با همه عوامل برگزاری انتخابات با هدف آسیب شناسی و احصاء مشکلات تشکیل داده که برگزاری این نشست نیز در همین راستاست.

سعید رستگاری یکی از مهم ترین فرآیندهای برگزاری انتخابات را تشکیل هیات های اجرایی حوزه های انتخابیه عنوان و از آغاز زمان شروع این فرآیند از فردا ۱۳ مهرماه در حوزه های اصلی و فرعی خبر داد.

وی اضافه کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ملاک عمل برای رأی گیری، دستگاه احراز هویت است و دیگر صرفا نیاز به ارائه شناسنامه نیست.

رستگاری با تشریح وظایف قانونی کمیته های مختلف ستاد انتخابات در شهرستانها، خواستار ایفای نقش موثر آنان در فراهم نمودن شرایط برگزاری انتخاباتی شکوهمند و سالم شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا