یزدفردا: در نشست مشترک استانداری با مسئولان شهرستان بافق، ۱۱ اولویت این شهرستان توسط مسئولان مطرح و در مورد آن بحث و نتیجه گیری شد.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی گفت: مهمترین موضوع شهرستان بافق بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی است که قرار شد استانداری ۵۰ میلیارد تومان در همین هفته تزریق کند و از دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستیم که این طرح را تا دهه فجر تکمیل کند و تحویل دهد.

او افزود: مقرر شد زمین پهنه ریلی در قالب یک شهرک صنعتی غیردولتی با عاملیت شرکت یزد ریل، واگذار و طرح جامع مطالعاتی آن آورده شود و سرمایه گذاری انجام شود. 

فاطمی بیان کرد: مصوب شد برای رفع مشکل کمبود آب حوزه شیلات، شرکت آب منطقه‌ای متعهد شود برای ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به مدت یک ماه برای آبگیری استخر‌ها و ده لیتر بر ثانیه هم به صورت مستمر، اقدامات لازم را انجام دهد.

او گفت: مقرر شد بهسازی و تعریض ۴۰ کیلومتر جاده شادکام و قطرم را در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ راهداری دنبال کند. 

استاندار یزد تصریح کرد: ایمیدرو از محل بهره مالکانه برای تامین مالی این موضوع کمک کند و با همکاری راهداری بهسازی شود.

او بیان داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به این ۲ روستا است و با توجه به بعد گردشگری آ‌ن‌ها طرح توجیهی نوشته می‌شود تا تامین اعتبار و این موضوع توسط نماینده مردم بافق پیگیری شود. 

فاطمی گفت: از ۵۶ کیلومتر محور بافق-کوشک-بهاباد، ۲۰ کیلومتر آن مطالعه کامل شده است که بعد از نهایی شدن طرح مشاور، در مدت هشت ماه سنگ آهن باید این ۲۰ کیلومتر را تکمیل و راهداری بر آن نظارت کند. 

او خاطرنشان کرد: با توجه به وجود جنگل‌های دست کاشت، برخی مشکلات قانونی این زمین‌ها برای مسکن حل شده است، اما مسئله بافت خاک آن نیز وجود دارد که گفته شده از لحاظ ژئوتکنیک بررسی شود. 

فاطمی گفت: مکان جدید دیگری در نظر گرفته شد که بوی پساب شرکت سنگ آهن مرکزی و باد غالب ممکن است در آینده مشکل ساز شود که یک تیم کارشناسی را مأموریت دادیم که یک بار دیگر اراضی شهرستان را مورد بررسی قرار دهند و در شورای مسکن این هفته تکلیف زمین‌ها مشخص شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا