یزدفردا: راضیه حسینی: دلیل عجیب مدیریت بحران برای سفر به قطب شمال. اعلام شد که «مسئول دبیرخانه» ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران، به قطب شمال سفر می‌کند. در قسمت دستاوردها نیز نوشته شده است: «تجربه شرایط قطبی و خیلی سرد.»

احتمالاً جانوران قطب شمال هم اتفاقی منحصر به‌فرد را تجربه خواهند کرد. آنها که همیشه منتظر یک سری محقق و دانشمند بوده‌ و به حضورشان در قطب عادت کرده بودند، حالا یک مسئول دبیرخانه را از نمایی تقریباً نزدیک می‌بینند.

آنها هرگز تصور نمی‌کردند روزی مسئول دبیرخانه‎ای برای تجربه‌ی شرایط قطبی به سرزمین‌شان سفر کند. احتمالاً بعد از دیدن وی دچار تناقضات فکری شدیدی خواهند شد. در حالی که محققان مدام خطر از بین رفتن یخ‌های قطب را اعلام می‌کنند و بسیار نگران گرمای قطب هستند، فردی برای آمادگی مواجهه با این سرما به قطب سفر می‌کند. یعنی نگران است روزی در کشورش، جایی که کویری به اسم لوت دارد، سرمای قطب را تجربه کند.

شاید مجبور شود در شرایط بحرانی و سخت، در کنار انواع حیوانات قطبی نامه‌های اداری را تایپ کند. وقتی انگشتانش از شدت سرما یخ بسته، قادر به تایپ نیستند و برای بار بیستم کلمه‌ی «پیوست» را «یبوست» نوشته است. منطقی است. باید برای چنین شرایطی خود را آماده کند.

جانوران در قطب، همگی برای دیدن این پدیده‌ی جذاب دور هم جمع می‌شوند. حتی یخ‌های قطب هم برای مدتی دست از آب شدن برمی‌دارند و به هم می‌چسبند تا این مورد مخصوص را ببینند. محققان و دانشمندان هم دست از کلیه‌ی‌ تحقیقات‌شان می‌کشند و همه‌ی امکنات خود را صرف تحقیق از مورد خاص می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی انواع شرایط سخت و احتمالاتی که ممکن است به وقوع بپیوندد حتماً سفری به شاخ آفریقا هم داشته باشید. با مدیریتی که در کشور وجود دارد هیچ بعید نیست به زودی عنوان شاخ آسیا را به خود اختصاص دهیم. می‌توانید تعدادی مسئول دبیرخانه را هم به فضا بفرستید تا با موجودات فضایی آشنا شوند و تجربه‌ی شرایط فضایی و خیلی عجیب را هم به کوله‌بار تجربیات‌شان اضافه کنند.

امیدواریم با این همه تجربه بالاخره بتوانید از پس بحران‌های مملکت برآیید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا