یزدفردا: عضو شورای اسلامی شهر اردکان با اشاره به چالشهای مالی شدید این شهر به دنبال صنعتی شدن و رشد ناگهانی جمعیت حاصل از آن، خواستار اعمال تغییر قوانین توزیع ارزش افزوده به شهرداری شد.

به گزارش یزدفردا: «حسن رضاپور» در دویست و نوزدهمین جلسه این شورا که با حضور مدیر کل اقتصاد و دارایی استان یزد برگزار شد، با اشاره به این که شهرداری‌ها با هدف ایجاد آبادانی در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی تاسیس شده‌اند، اظهار کرد: شهرداری ها بدون هیچ منتی از تولد تا مرگ و در واقع بیش از ۴۰۰ نوع خدمات به شهروندان ارائه می‌دهند.

وی با بیان این که اردکان از نظر وسعت و جمعیت به عنوان دومین شهر و شهرستان استان به دلیل گستردگی و رشد فزاینده جمعیت شهری نیازمند برنامه‌ریزی و نگاه راهبردی تازه‌ای است، خاطر نشان کرد: صنعتی شدن و رشد ناگهانی جمعیت حاصل از آن، برنامه‌ریزی شهری و مدیریت آن را دچار چالش کرده است.

عضو کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و صنعت شورای اسلامی شهر اردکان بیان کرد: بخشی از درآمد بودجه اردکان همچنان براساس جمعیت سال ۹۵ از محل عوارض مالیات ارزش‌افزوده به شهرداری واریز می‌شود که بلاشک این موضوع منجر به کسری بودجه شدید شهرداری شده و جواب‌گوی خدمات متنوع و مطالبات شهروندان نخواهد بود.

رضاپور افزود: ازاین‌رو در جهت رفع این کسری بودجه‌ به دلیل تغییر قوانین توزیع ارزش‌افزوده و همچنین جهش شدید جمعیت باید یا به‌زعم بعضی کارشناسان راهکار را در افزایش شدید نرخ تعرفه‌ی خدمات شهری برحسب تورم سال جاری بدانیم که هیچ‌یک از اعضای شورای اسلامی شهر بر این موضوع اعتقادی ندارند یا این که ریاضت اقتصادی را در مدیریت شهری در پیش رو تعریف کنیم که مجدداً سیاست مناسبی نمی‌تواند تلقی شود چرا که در خدمات‌دهی به همشهریان دچار کاستی خواهیم شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا