یزدفردا: مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان: سیستم پایش آنلاین به صورت ۲۴ ساعته شرایط زیست محیطی را رصد می‌کند.

به گزارش یزدفردا: عزیزیان گفت: سیستم پایش آنلاین به صورت ۲۴ ساعته شرایط زیست محیطی را رصد می‌کند و در تمامی پایش‌ها نشان داده است که در ۱۰ سال اخیر هیچ گونه آلودگی خارج از استاندارد مشاهده و گزارش نشده است.

محمود عزیزیان در آیین تقدیر و تشکر از پرسنل و جشن صادرکننده برتر برای پنجمین بار افزود: تاکنون این شرکت ۳۷ بار پایش شده و هیچ گونه آلودگی خارج از استاندارد و آسیبی به مردم در آن مشاهده نشده است. 

مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان خطاب به این گروه دغدغه‌مند برای مردم شهرستان تصریح کرد: این شرکت بار‌ها اعلام آمادگی کرده است در قالب یک پروپوزال علمی تحت نظر یکی از مراکز علمی- پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم و نیز وزارت بهداشت با استفاده از سنجه‌ها و داده‌های سیستم پایش آنلاین محیط زیست و نیز استفاده از دستگاه‌های سنجش آلودگی مورد تایید سازمان محیط زیست با هر نتیجه‌ای که داشته باشد تا سقف یک میلیارد تومان آن طرح پژوهشی را مورد حمایت مالی قرار دهد.

او ادامه داد: ضمنا چنانچه بتواند با استفاده از مستندات علمی مورد تأیید و معتبرسازمان محیط زیست حتی درصورت وجود آلودگی خارج از عرف و غیر استاندارد، این فرضیه را که این آلودگی اختصاصا" مرتبط با تولید شیشه می‌باشد مبلغ یک میلیارد تومان دیگر به عنوان جایزه به فردی که از لحاظ علمی موضوع فوق را ثابت کند درنظر گرفته خواهد شد و این شرکت مکلف خواهد بود نسبت به رفع آن اقدام نماید.

عزیزیان اظهار داشت: افتخار ماست که ۲ هزار نفر پرسنل خوب عالی، زحمت کش و تلاش گر تربیت کرده ایم که روزانه کارشان را با عشق و احساس انجام می‌دهند، هر روز به صورت روزانه بازدید کننده داریم پرسنل ما را می‌ببینند که عاشقانه کار و تولید می‌کنند باعث افتخارمان است که ۲ هزار نفر نیروی شاغل همراه، عاشق که دلشان را در گرو این مجموعه گذاشته اند و به عنوان سرمایه اصلی این شرکت هستند داریم.

او با اشاره به اینکه از افتخارات ما این است که در سال‌های متوالی و در شرایط سخت تحریم بدون هیچ گونه حمایتی به افتخارات بزرگی همچون کارآفرین برتر ملی دست یافته ایم، تولیدات را به ۷۲ کشور و در واقع به ۵ قاره دنیا صادر نموده ایم. یادآور شد: این افتخار کمی نیست و حاصل دسترنج زحمت کشان و عزیزان است، نباید به سادگی از آن رد شد، کشور‌هایی که حتی به نوعی با نام ایران مشکل دارند و حتی اجازه نمی‌دهند تولیدات ازمرز‌ها ورود پیدا کند با سیاست و روش‌هایی در آمریکای جنوبی، آفریقا، شرق آسیا و همچنین اروپا برندی به نام شیشه اردکان بسازیم و در کنار غول‌های بزرگ تولید صنعت شیشه در دنیا، جایگاه وشرایط خودمان را حفظ کنیم.

مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان یادآور شد: امیدواریم این افتخارات را با همت و دستان توانمند عزیزان این مجموعه و حمایت مسئولان و حول قوه الهی بتوانیم در سال‌های دیگر نیز کسب کنیم و به افتخارآن جشنی را برپا و شادی‌ها را تقسیم کنیم.

عزیزیان در ادامه به اجرایی نمودن ۳۷ میلیارد تومان تعهدات اجتماعی طی یک سال توسط این مجموعه اشاره و افزود: هدفمان ساخت و تجهیز درمانگاه در سطح شهرستان بوده است که مجوزی به ما داده نشد، بنابراین درصدد احداث پارک بزرگی برای احاد مردم برآمدیم که زمین آن با مشکل روبرو شد و به محضی که زمین از طریق دولت به ما داده شد به سرعت شروع به کار می‌شویم، به مردم قول داده ایم و ازمسئولان تقاضا داریم مساله زمین را حل نمایند.

او در زمینه آموزش و کمبود مدارس نیز تمهیداتی در نظر گرفته ایم ادامه داد: هنرستان فنی حرفه‌ای جوارکارخانه‌ای که مجهز و پیشرفته باشد در کنار این مجموعه احداث خواهیم کرد و امیدواریم در سال بعد بتوانیم تعداد زیادی هنرجو در رشته‌های مورد نیاز جامعه، بازار کار و صنعت بپذیریم.

این مدیر با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ هنرستان جوار کارخانه‌ای کارخانجات شیشه اردکان با دو رشته تحصیلی برق صنعتی و تراشکاری به تعداد ۳۳ نفر دانش آموز راه اندازی و در حال حاضر به طور موقت در ساختمان مدیریت مستقر شده و انشاالله برای سال تحصیلی آینده ساختمان جدید احداث خواهد شد.

عزیزیان به دیگر فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: احداث کارخانه تکمیلی شیشه، ملات خشک، ماسه ریخته گری، آجر سیلیکان که تمام این کارخانه از ضایعات این کارخانه استفاده میکنند و به عنوان صنعت سبز شناخته میشود و لذا احداث کارخانه کربنات سدیم، و احداث خط تولید لوازم خانگی ویژه بانوان جویای کار در بخش صنعت و همچنین احداث کارخانه ماشین سازی از جمله افتخارات ما میباشد.

مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان با بیان اینکه هر روزه تقاضا‌های بسیاری از مقامات استانی، بخش‌های خیریه به ما ارائه می‌شود که پرداخت می‌کنیم و همه این‌ها برای کمک به مردم است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا