یزدفردا: به دنبال افتتاح کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ به عنوان دومین کتابخانه جدید سال جاری در این شهرستان و افزایش کتابخانه‎های این شهرستان به چهار باب، عملاً رشد دو برابری تعداد کتابخانه‌های زارچ در سال جاری را شاهدیم.

به گزارش یزدفردا: همزمان با سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان افتتاح شد.

حجت الاسلام «سید محمود روحانی طباطبایی» امام جمعه شهرستان زارچ در این مراسم که روز گذشته برگزار شد، امسال را سالی خاطره انگیز برای مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این سال تعداد دو باب کتابخانه شامل کتابخانه‌های دانش آموز شهید بابایی و آیت الله ابوترابی در این شهرستان افتتاح شد که اتقاق بسیار مبارکی بود.

وی با اشاره به این که کتاب بهترین انیس و همراه و یار انسان و زمینه ساز آگاهی و دانایی اوست، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در این سه دهه اخیر در جمع فرهیختگان به تبدیل شدن کتابخوانی به فرهنگ عمومی تاکیدات بسیار داشتند.

محمد محسن رفیعی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد نیز با تبریک هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار، شعار سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب را «آینده، خواندنی است» ذکر کرد و گفت: برنامه‌های متعددی شامل ۶۰۰ برنامه برای این هفته از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی در سراسر استان تدارک دیده شده است.

وی یکی از اهم برنامه های هفته کتاب امسال و هم چنین مصوبات جلسه انجمن کتابخانه‌های استان و دستور استاندار را افتتاح کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ برشمرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد ضمن ارائه گزارش مختصری از وضعیت کتابخانه های عمومی استان نیز اظهار کرد: در شهرستان زارچ تعداد چهار باب کتابخانه وجود دارد؛ به‌ عبارتی در ازای هر پنج هزار و ۷۴۵ نفر، یک کتابخانه در این شهرستان داریم.

وی در ادامه با تشریح وضعیت منابع در کتابخانه‌های شهرستان زارچ، گفت: بالغ بر ۶۱ هزار و ۳۲۵ جلد کتاب یعنی به ازای هر نفر در این شهرستان ۶.۲ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.

رفیعی با اشاره به زیربنای دو هزار و ۲۹۶ مترمربعی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، تصریح کرد: در شهرستان زارچ به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۰.۸۱ مترمربع زیربنای کتابخانه‌ای وجود دارد.

این مسئول با بیان این که سالانه ۴۴ هزار و ۶۶۳ کتاب در این شهرستان به امانت داده می‌‎شود، گفت: هر عضو زارچی به طور متوسط ۱۴ کتاب در سال امانت می گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا